قالب های فارسی وردپرس 22

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 22

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

طراحی سایت

سایت، وب سایت یا وبسایت کلماتی است که برای واژه Website در زبان پارسی استفاده می شوند. اگر منظور طراحی سایت دارید، به احتمال بسیار به اشخاص یا شرکت طراحی سایت که در این زمینه کار و جنبش می کنند هم مراجعه کرده اید. هر کس بسته به مهارتی که دارد، همان را توصیه می دهد و مثال این جملات را به شما تحویل می دهند:

اگر وب سایت به جز با دات نِت بزنی اشتباه بزرگی کردی. (ASP.NET یک زبان برنامه نویسی است که مربوط به شرکت مایکروسافت می شود، بعضی آن را ASP و برخی آن را زبان دات نِت (NET.) می گویند.) و برای شما مثال می زنند که دیجی کالا هم ASP هست و …
PHP اکنون تو گیتی حرف اول را می زنه. دیگه سایتت از بامیلو و شیپور که قرار نیست بهتر بشه.
عده ای هم هستند که فرقی ندارد با چه زبانی برای شما طراحی سایت کنند، فقط مهم این است که وعده طراحی سایت ارزان را می دهند. کسی که به دنبال طراحی سایت ارزان است اصلا صورت مسئله را متوجه نشده و کسی که طراحی سایت ارزان را وعده می دهد اصلا شخص مناسبی برای رفع این بیچارگی ما نیست. برخی هم به پیگیری نرم اسباب طراحی سایت می گردند.

طراحی سایت ارزان
طراحی سایت ارزان

 

[مطلب مرتبط: سئو چیست؟ ]

 

قیمت طراحی سایت یا هزینه طراحی سایت عدد مشخصی نیست و وابستگی به کیفیت شغل دارد.

در این وسط برخی هم می گویند، سایر دوره این ها گذشته و فقط CMS پاسخ می دهد.

(CMS یا Content Management System که به فارسی می شود “سیستم مدیریت محتوا”. این ایام در دنیا سرعت زیادی در رشد و به کارگیری طرف کاربران پیدا کرده اند. مثل وردپرس ، دراپال، جوملا و …) اما بهترین گزینه برای طراحی سایت شرکتی وردپرس است که می تواندی برای طراحی سایت شزکتی ازآن استفاده کنید.

به علت تکاپو نگارنده در دامنه تجارت الکترونیک  در پیوسته مطلب من تمام توضیحات خویش را با وردپرس پیوستگی خواهم داد.

در این مطلب تمام کوشش انجام خواهد شد که شما بتوانید، سایت باره نظر خودتان را طراحی کنید و به کسی احتیاج نداشته باشید (یا کمتر بیچارگی داشته باشید). مراحل به صورت گام به گام روشنگری داده خواهد شد. قبلا مطلبی تحت عنوان “از کجا آغاز کنیم” نوشته ام ولی این بار می خواهم به تفصیل آن را شرح دهم.

 آموزش طراحی سایت
طراحی سایت

طراح سایت باشید
گام1- برگزیدن دامنه برای برپایی سایت
اگر فکر می کنید برگزیدن گستره خیلی ساده و پیش پا افتاده است لطفا کمی صبور باشید این گام را لغایت پایان بخوانید و سپس اقدام به ثبت دامنه کنید.

دامنه چیست؟ اسم وب سایت را پهنه یا دامین می گویند. (نام پهنه من، یعنی اسم وب سایت من dimaht.com است)

1- کمی آینده بینی داشته باشید
آیا حاضرید با دامنه خویش ازدواج کنید؟

کاملا صحیح متوجه شده اید، چون کل چیز را در سایت به راحتی می توان تغییر عدل ولی تعویض گستره برخی مواقع اوقات اگر نگویم غیر شدنی بلکه خرج ی زیادی را به شما تحمیل می کند، از برندینگ الی اعتبار شما نزد گوگل و … بهتر است که آینده خودتان را با یک کوتَه فکری ابتدا نکنید.

2- از دامنه به صورت تطبیق ریزبین امتناع کنید
دامنه تطبیق که به اختصار EMD نمایش داده می شود مخفف عبارت Exact Match Domain می باشد. این نوع دامنه، به پهنه شامل واژه کلیدی نیز شناسایی می شود. (keyword Domain)

حتما شما هم دقت کرده اید که برخی از سایت ها دامنه ای که انتخاب می کنند دقیقا همان فعالیت، یا واژه کلیدی همان کار و جنبش را در پهنه پیمان می دهند.

مانند: com.لوله-بازکنی, Antivirus.ir , bilitarzan.ir

شاید در ماضی این کار در بالاآمدن در آن واژه کلیدی ویژه تاثیر داشت اما پس از چندین بار به روز شدن الگوریتم های گوگول دیگر راهکار مناسبی نیست.

نام دامنه حتی می تواند به نوع کار و جنبش هم مربوط نشود. مانند: بامیلو، اسنپ

نکته برای وب فارسی: کوشش کنید از پهنه هایی که پایان آنها “ه” یا در آن ها “و” هست لغایت جایی که می توانید پرهیز کنید. (اگر می توانید، اگر نه که آنچنان هم مهم نیست)

جوراب: joorab, jourab, juorab

خانه: khaneh, khane

3- اسم تجاری خود را برای حوزه کاربرد کنید
آن سرشناس را که می خواهید مردم شما را با آن بشناسند بر روی دامنه سایت خود بگذارید. سرشناس که می خواهید با آن به یک برند تبدیل شوید. اما در اسم تجاری شدن هم کوشش کنید کوته فکری نکنید. مانند: دیجی کالا، که اندیشه می کرد برای دائم قرار است کالای دیجیتال بفروشد اما امروزه محصولات کثرت دارد. کوشش کنید حوزه شما یک الی دو کلمه باشد.

بعضی از سایت ها پافشاری می کنند دامنه باید به شکلی باشد که قابل به ذهن تفویض باشد، اما ایمان بفرمایید این نکته آنچنان هم مهم نیست.

نکته: هرگز با برند های دیگر اقدام به خرید پهنه نکنید.

4- از پسوند های رایج بهره‌گیری کنید
طراحی وب سایت

TLD مخفف Top Level Domain می باشد به معنای حوزه سطح بالا، به پسوند هایی مانند: org ,net ,com گفته می شود(رایج ترین آن ها هم com می باشد). البته گستره های ملی هم قابل قبول هستند مشابه خرید پهنه ir

کماکان پسوند com ، سریع ترین و آسان ترین پسوند موجود می باشد.

ثبت گستره دات کام پیشنهاد می شود.

همانطور که در تصویر تماشا می کنید درصد بالای از سایت های دانشمند را پسوند com به خویش برگزیدن داده است.

اولین ملاقات با اینترنت ۵G در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۶

کنگره جهانی موبایل

درحالی‌که اپراتورهای مخابراتی سعی دارند اینترنت ۳G و ۴G را در سطح جامعه همه‌گیر کنند، کم‌کم نشانه‌هایی از ظهور و رشد اتصال ۵G دیده می‌شود. کمتر از دو هفته‌ی دیگر در بارسلون اسپانیا، بزرگ‌ترین شرکت‌های ارتباطی دنیا قرار است دستاوردهای خود را در حوزه‌ی موبایل به نمایش دربیاورند. به احتمال زیاد در MWC 2016، شرکت‌هایی مثل نوکیا، اریکسون، کوالکام و اینتل درباره‌ی اینترنت ۵G حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت. نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی چه دردی را دوا می‌کند و در کدام بخش‌ تکنولوژی بیشتر کاربرد دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید.

 ‌‌‌‌    ‌‌‌‌    ‌‌

  • پیش از هر چیزی پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر در مورد اتصال ۴G‌، مطلب زیر را بخوانید:

‌‌‌         همه‌ی آن‌چه درباره‌ی ۴G LTE باید بدانید

  • اگر می‌خواهید دیدی کلی نسبت به مراسم MWC 2016 پیدا کنید، مطالعه‌ی مطلب زیر را توصیه می‌کنیم:

         رویداد بزرگ MWC 2016؛ خلاصه‌ای از آنچه تا این لحظه از کنگره‌ی جهانی موبایل می‌دانیم

     ‌‌‌

معرفی گوشی‌ها، تبلت‌ها و احتمالا هدست‌های واقعیت مجازی، از جمله اتفاقاتی هستند که در نمایشگاه MWC‌ امسال شاهدشان خواهیم بود. اما شاید ستاره‌ی واقعی این مراسم، اینترنت ۵G‌ باشد. تقریبا تمامی شرکت‌های حاضر در این رویداد می‌خواهند شمایی از کاربردهای نسل بعدی شبکه‌های مخابراتی را به ما نشان بدهند. پیش‎بینی شده که استفاده‌ی عمومی و تجاری از اینترنت ۵G از سال ۲۰۲۰ شروع شود. اما از الان تا چند سال آینده، در مورد این فناوری و استاندارهای مربوط به آن، بسیار خواهیم شنید.

شرکت‌های SK Telecom و NTT DoCoMo حرف‌های زیادی برای گفتن در MWC 2016 دارند. دو سازنده‌ی مطرح تراشه‌های الکترونیکی، یعنی اینتل و کوالکام هم برای معرفی دستاوردهای‌شان برنامه‌ریزی کرده‌اند. اریکسون و نوکیا هم چند پیش‌نمایش را برای این رویداد تدارک دیده‌اند.

زندگی حرفه‌ای استیو جابز به روایت تصویر

استیو جابز

«استیو جابز» در سال ۱۹۷۶ به همراه «استیو وزنیاک» و «رونالد وین» شرکت اپل را بنیان نهاد و با جدیت تمام در این شرکت مشغول به کار شد. او در طول حیات‌اش با روحیه‌ای مثال‌زدنی در مسیر موفقیت گام برداشت و الهام‌بخش بسیاری از افراد شد. استیو جابز در ۲۴ فوریه‌ی سال ۱۹۵۵ در سان‌فرانسیسکوی آمریکا متولد شد. این انسان پیش‌رو در سن ۵۶ سالگی (۵ اکتبر ۲۰۱۱) در شهر پال آلتو درگذشت. به مناسبت سالگرد تولد استیو جابز پیشنهاد می‌کنیم با ما باشید تا برش‌هایی از زندگی او را در قالب تصاویر مرور کنیم.

1

در سن ۲۲ سالگی و در سال ۱۹۷۷، «استیو جابز» جوان در کنفرانس سالانه‌ای با نام West Coast Computer Faire، کامپیوتر Apple II را به همگان معرفی کرد.

2

چند سال بعد در سال ۱۹۸۴، «استیو جابز» در کنار «جان اسکالی»، مدیر عامل آن زمان اپل، از اولین کامپیوتر مکینتاش رونمایی کرد. این کامپیوتر به همراه ماوس و رابط کاربری گرافیکی عرضه شد و توانست موفقیت‌های تجاری زیادی را نصیب اپل کند.

3

در سال ۱۹۸۵، «استیو جابز» در جدال قدرت با هیات مدیره و به‌خصوص «جان اسکالی»، اپل را ترک کرد و شرکت NeXT را بنیان نهاد.

4

«استیو جابز» به‌عنوان مدیر عامل شرکت «نکست» کار خود را ادامه داد تا این‌که شرکت اپل در سال ۱۹۹۶، «نکست» را تصاحب کرد.

5

«استیو جابز» در ۴۰ سالگی به یکی از ثروتمندترین افراد آمریکا تبدیل شد و شهرت‌اش به‌عنوان یک فرد نوآور و بااستعداد در همه‌جا پیچید. در نظر داشته باشید که استیو، تنها پس از یک ترم تحصیل در Reed College، تحصیلات دانشگاهی را رها کرده بود.

6

«استیو جابز» پس از بازگشت به اپل، به‌سرعت و با جدیت تمام، کار خود را ادامه داد. تصویر بالا مربوط به سال ۱۹۹۸ است. کامپیوتر iMac در همین سال رونمایی شد. از این تاریخ به بعد حرف انگلیسی i در ابتدای نام اکثر محصولات و سرویس‌های اپل مثل آیپاد، آیفون، آیپد و آی‌کلود دیده شد. حرف i به کلماتی مثل اینترنت یا internet، نوآوری یا innovation و فردی individual اشاره دارد.

۵ ترفند کاربردی برای کاربران حرفه‌ای مایکروسافت آفیس

office

به جرات می‌توان گفت که مجموعه‌ی آفیس که محصولی از مایکروسافت است واقعا هیچ همتایی ندارد. گوگل با برخی ابزارهایش و حتی اپل با iWorks قصد رقابت با آن را دارند؛ اما مجموعه‌ی آفیس سال‌ها است، که با قدرت تمام در مقابل تمام رقبا ایستاده است. دانستن نحوه‌ی کار با برخی از نرم‌افزار‌های آفیس معمولا یک پیش‌نیاز برای برخی شغل‌ها محسوب می‌شود و اگر کار با این برنامه‌ها را بهتر بلد باشید شانس شما برای گرفتن شغل مورد نظر و البته موثر واقع شدن در مشاغل مورد نظر بیشتر خواهد بود. ما چند نکته در خصوص ورد (Word)، اکسل (Excel) و پاورپوینت (PowerPoint) از برجسته‌ترین آموزش‌های سال ۲۰۱۵ را برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم و در ادامه ۵ تا از بهترین‌هایشان را برایتان شرح می‌دهیم. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

       ‌‌‌

۱) جمع‌وجور کردن متن‌های طولانی در Word

خواندن نوشته‌های طولانی حتی با وجود داشتن فهرست مطالب باز هم دشوار است. اگر شما در نوشته‌تان از فهرست استفاده کرده‌اید یا به عبارت دیگر از قابلیت Heading در میان نوشته‌تان بهره برده باشید، این نکته‌ی آموزشی به کارتان خواهد آمد. این قابلیت، کار بیشتری از منظم کردن بخش‌هایی از نوشته‌تان انجام می‌دهد.

ورد

به کمک این ویژگی می‌توانید بخش‌هایی از متن را اصطلاحا Collapse کنید. شما می‌توانید کاری کنید که یک Heading هنگام باز شدن مطلب به‌صورت خودکار Collapse شود.

‌‌‌‌     ‌‌‌

۲) اتصال دو سلول از دو فایل Excel متفاوت (Cross Reference و Link Cells) 

آن چیزی که Excel و در واقع آن چه که تمام برنامه‌های آفیس را عالی می‌کند تعامل یکپارچه‌ی آن‌ها با یکدیگر است. یک قابلیت معمولی که ممکن است یک روز به آن نیاز داشته باشید، قابلیت لینک کردن سلول‌ها بین دو فایل Excel جداگانه است.

اکسل

‌‌‌‌‌‌    ‌‌‌

۳) باز کردن فایل‌های CSV در Excel

برنامه‌یExcel  فایل‌های CSV را درست باز نمی‌کند چون به‌صورت پیش‌فرض برنامه برای تشخیص ویرگول به عنوان یک حایل تنظیم نشده‌اند. این هم روشی برای اینکه Excel  را طوری تنظیم کنید تا ویرگول‌ها را به عنوان حایل بشناسد و فایل‌های CSV را بلافاصله باز کند.


همه‌‌ی آن‌چه درباره‌ی USB 3.1 و USB Type-C باید بدانید

درباره USB

سادگی کاربرد یا حضور گسترده، هرچه که هست ترجیح بیشتر کاربران با درگاه‌های USB است و با این‌که در سالیان گذشته درگاه‌های (Port) مختلفی معرفی شد هیچ‌کدام نتوانست جای USB را بگیرد. هرچه‌قدر هم در محافل علمی از نواقص USBها گفته شود که مشکل سمت اتصال دارند یا این‌که با ضریب امنیت پایینی که دارند نفوذ به آن‌ها ساده است، باز هم موجب روی‌گردانی کاربران نشده است. این علاقه‌ی مصرف‌کنندگان، دانشمندان را بر آن داشت به‌جای تعویض، راه تغییر را پیش بگیرند و معایب سنتی درگاه‌های USB را اصلاح کنند. نتیجه‌ی این کار، معرفی USB 3.1 شد. در مطلب پیش رو به‌تفصیل به ویژگی‌های نسل اول و دوم USB 3.1 می‌پردازیم و تفاوت‌های (برتری‌های) آن نسبت به USB 2.0 و ۳.۰ USB را بررسی می‌کنیم. همچنین درباره‌ی USB Type-C و ربطش به استانداردهای مختلف USB توضیح خواهیم داد. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

‌‌‌      ‌‌‌

انواع درگاه‌های USB

ابتدا لازم است بدانید که USB 3.1 یک استاندارد است و نباید آن را با شکل فیزیکی درگاه‌های موجود روی رایانه‌ها و کابل‌های USB اشتباه گرفت. ظاهر درگاه‌های USB فارغ از این‌که از چه استانداردی (USB 3.1 ،USB 2.0 ،USB 1.0) پشتیبانی کنند به چند دسته تقسیم می‌شود: نوع A که به‌صورت مستطیل است و در اغلب دستگاه‌ها به کار رفته، نوع B که مربع شکل است و معمولا روی چاپگرها و هارددرایو‌های اکسترنال قرار می‌گیرد. البته گاهی هم پیش می‌آید که به دلایل مختلف، انواع کوچک‌تر USB مانندminiUSB و microUSB با استانداردهای جدید هم‌خوانی نداشته باشند به همین خاطر در مواردی مانندگلکسی نوت ۳ نسخه‌ای بسط‌یافته از نوع B به کار گرفته می‌شود. با این شیوه می‌توان در عین بهره‌گیری از سرعت بالاتر در استاندارد USB 3.0، از همان کابل‌های Micro USB مرسوم استفاده کرد.

usb type a

یک کابل از نوع A با اندازه‌ی استاندارد که برای اتصال به رایانه‌های شخصی به کار می‌رود.

سومین شکل USB به نوع C مشهور است. نوع C یا Type-C همان جدیدترین طراحی شکل ورودی USBها است که در دستگاه‌هایی مانند مک‌بوک ۲۰۱۵، نسل دوم کروم‌بوک پیکسل، نکسوس ۵X و تلفن هوشمند وان‌پلاس ۲ وجود دارد. اگرچه با توضیحاتی که تا این‌جا داده‌ایم احتمالا می‌دانید استفاده از این شکل درگاه لزوما به معنای به‌کار گرفتن استاندارد USB 3.1 نیست. مثلا مک‌بوک ۲۰۱۵ و نسل دوم کروم‌بوک منطبق بر استاندارد USB 3.1 هستند درحالی‌که تلفن وان‌پلاس ۲ درگاه نوع C را بر پایه‌ی استاندارد USB 2.0 به کار برده است. به یاد داشته باشید که در USB Type-C هنگام اتصال درگاه، شما دیگر با مشکل جهت اتصال روبه‌رو نیستید.