به جرات میتوان گفت که مجموعهی آفیس که محصولی از مایکروسافت است واقعا هیچ همتایی ندارد. گوگل با برخی ابزارهایش و حتی اپل با iWorks قصد رقابت با آن را دارند؛ اما مجموعهی آفیس سالها است، که با قدرت تمام در مقابل تمام رقبا ایستاده است. دانستن نحوهی کار با برخی از نرمافزارهای آفیس معمولا یک پیشنیاز برای برخی شغلها محسوب میشود و اگر کار با این برنامهها را بهتر بلد باشید شانس شما برای گرفتن شغل مورد نظر و البته موثر واقع شدن در مشاغل مورد نظر بیشتر خواهد بود. ما چند نکته در خصوص ورد (Word)، اکسل (Excel) و پاورپوینت (PowerPoint) از برجستهترین آموزشهای سال ۲۰۱۵ را برایتان جمعآوری کردهایم و در ادامه ۵ تا از بهترینهایشان را برایتان شرح میدهیم. با دیجیکالا مگ همراه باشید.
۱) جمعوجور کردن متنهای طولانی در Word
خواندن نوشتههای طولانی حتی با وجود داشتن فهرست مطالب باز هم دشوار است. اگر شما در نوشتهتان از فهرست استفاده کردهاید یا به عبارت دیگر از قابلیت Heading در میان نوشتهتان بهره برده باشید، این نکتهی آموزشی به کارتان خواهد آمد. این قابلیت، کار بیشتری از منظم کردن بخشهایی از نوشتهتان انجام میدهد.
به کمک این ویژگی میتوانید بخشهایی از متن را اصطلاحا Collapse کنید. شما میتوانید کاری کنید که یک Heading هنگام باز شدن مطلب بهصورت خودکار Collapse شود.
۲) اتصال دو سلول از دو فایل Excel متفاوت (Cross Reference و Link Cells)
آن چیزی که Excel و در واقع آن چه که تمام برنامههای آفیس را عالی میکند تعامل یکپارچهی آنها با یکدیگر است. یک قابلیت معمولی که ممکن است یک روز به آن نیاز داشته باشید، قابلیت لینک کردن سلولها بین دو فایل Excel جداگانه است.
۳) باز کردن فایلهای CSV در Excel
برنامهیExcel فایلهای CSV را درست باز نمیکند چون بهصورت پیشفرض برنامه برای تشخیص ویرگول به عنوان یک حایل تنظیم نشدهاند. این هم روشی برای اینکه Excel را طوری تنظیم کنید تا ویرگولها را به عنوان حایل بشناسد و فایلهای CSV را بلافاصله باز کند.