قالب های فارسی وردپرس 22

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 22

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

شروع کار وردپرس

وردپرس در پیش درآمد به عنوان یک سیستم رایگان وبلاگ‌ نویسی شناسایی شد. بعد همانطور که می‌بینید، محتوا محور بودن، در سابقه این سیستم مدیریت درونمایه جای دارد. بعد از چند سال به صورت یک CMS رایگان برای ایجاد وب سایت معرفی شد و با گذشت زمان، سرتاسر وب را تصاحب کرد. یک پاسخ درخور برای سوال وردپرس چیست می‌تواند «تشکیل دهنده ۳۰ درصد سرتاسر وب» باشد! دلیل محبوبیت زبان برنامه نویسی پی اچ پی با وجود نقطه ضعف های بی آمار آن را نیز باید همین باره دانست. وب بدون وردپرس هیچ شده و وردپرس نیز بدون پی اچ پی وجود ندارد. گفتنی است این سیستم مدیریت درونمایه بدست مای اس کیو ال (MySQL) پشتیبانی می‌شود.


وردپرس چیست


پاسخ دیگری برای وردپرس چیست می‌تواند ابزاری ماژولار برای طراحی تند تارنما باشد. در تارنما های قدیمی، در چهره دربایستن به افزودن یک قابلیت هر چند کوچک، می‌بایست از آغاز برنامه نویسی سپریدن می‌دادیم، ولی وردپرس و بیشتر سیستم های مدیریت محتوای متن مفتوح ساختاری ماژولار دارند، به این طریق که می‌توانند همچون ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و دیگر پلتفرم ها، بر رویشان نرم افزارهایی نصب کرد و به قابلیت هایشان افزود. همین موضوع سبب شد کمپانی هایی با هدف گسترش نرم افزارهای وردپرس، که با عنوان افزونه (Extension) شناخته می‌شوند، شکل بگیرند. در بین این افزونه ها ابزارهای زیادی با منظور کمک به شفا وضعیت سئو سایت و بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو برپایی شده‌اند. آموزش پکیج سئو  به عنوان دوست داشتنی ترین افزار سئو سایت وردپرس می‌توان به یوست (Yoast) اشاره کرد که پیروان زیاد بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد.


اینتن مفتخر است با توجه به اهمیتی که برای ایجاد وب سایت های دارای پشتوانه سئو قائل است، پروژه های طراحی سایت خویش را با به کارگیری وردپرس سپریدن می‌دهد. برای دریافت اطلاعات اغلب پیرامون خاصیت های تارنما های ایجاد شده به دست متخصصان و برنامه نویسان اینتن، با این کمپانی تماس بگیرید.

تغییرات بزرگ در موتور جستجوی گوگل با استراتژی mobile-first indexing

گوگل از زمان راه‌اندازی موتور جستجوی خود (حدود ۲۰ سال پیش) تاکنون، برای تعیین پارامتر‌های رتبه‌دهی نظیر میزان ارتباط با هدف شکل‌دهی به ایندکس جستجو، همواره از نسخه‌ی دسکتاپ وب‌سایت‌ها استفاده کرده است. در سال ۱۹۹۷ بخش عمده‌ای از استفاده‌ی کاربران از محتوای اینترنتی، از طریق کامپیوترهای رومیزی و لپ‌تاپ‌ها صورت می‌گرفت، در حالی که شهرت یافتن دستگاه‌های موبایل و استفاده‌ی عموم از آن‌ها، نیازمند یک فرصت ۱۰ ساله‌ی دیگر بود.

گوگل با پی بردن به اینکه، بسیاری از جستجوهای کاربران با استفاده از دستگاه‌های موبایل انجام می‌شود، آزمایش روند دیگری موسوم به mobile-first indexing را آغاز کرده است. این موضوع می‌تواند برای وب‌مسترها، بسته به نوع پیکره‌بندی وب‌سایتی که در اختیار دارند، جالب توجه باشد.

گوگل با اذعان به اهمیت موضوع مورد بحث، اعلام کرده است:

ما متوجه اهمیت تغییر اخیر در روند ایندکس خود هستیم و با جدیت آن را دنبال می‌کنیم. طی ماه‌های آینده، به دقت متد جدید خود را در یک مقیاس کوچک آزمایش کرده و پس از آن که از رضایت‌مندی کاربران از متد جدید، اطمینان حاصل کردیم، این تغییرات را در مقیاس بزرگ‌تری اعمال خواهیم کرد.

اگرچه وب‌سایت‌های پویا و بهینه شده برای موبایل، نیازمند تغییر چندانی نیستند، اما گوگل برای آن دسته از وب‌سایت‌هایی که برای دستگاه‌های موبایل و دسکتاپ، مارک‌آپ جداگانه‌ای دارند، چند توصیه داشته است. در غیر این صورت، وب‌سایت‌هایی که تنها برای استفاده در دستگاه‌های دسکتاپ بهینه شده‌اند، مطابق روند کنونی ایندکس خواهند شد.


ویندوز 10 کاربران را به استفاده از مرورگر اج ترغیب می‌کند

مایکروسافت در اقدامی تازه، سعی دارد به استفاده‌کنندگان گوگل کروم و فایرفاکس در ویندوز ۱۰ اطلاع دهد که Edge از امنیت بیشتری نسبت به دو رقیب خود برخوردار است.

بنا به گفته‌ی سخنگوی مایکروسافت؛ نمایش این پیام از اوایل ماه نوامبر شروع شده است. در ماه جولای، مایکروسافت در موردی مشابه از کاربران خواسته بود مرورگر اج را به‌جای کروم و فایرفاکس (به دلیل مصرف بالای باتری) استفاده کنند.بنا به گزارش یکی از کاربران سایت Reddit با نام کاربری illCodeYouABrain، این پیام هم‌زمان با اجرای نرم‌افزار فایرفاکس نشان داده می‌شود؛ البته این موضوع همیشگی نیست و با هر بار اجرا شاهد نمایش این پیام نیستیم. همین اتفاق در زمان اجرای کروم نیز روی می‌دهد.

edge

در ماه جولای؛ سخنگوی مایکروسافت اعلام کرد این پیام برای ارائه‌ی سریع و آسان اطلاعات به کاربران طراحی شده است تا بتوانند با استفاده از آن، ویندوز ۱۰ را به بهترین شکل تجربه کنند.

این سخنگو بعد از  ظاهر شدن دوباره پیام، گفته است:

 در ویندوز ۱۰، کاربران قادرند تنظیمات پیش‌فرض برنامه‌ها را به انتخاب خود تغییر دهند و این موضوع شامل دریافت اطلاع‌رسانی‌های سیستمی نیز می‌شود؛ پس اگر می‌خواهید این پیام‌ها را دریافت نکنید، کافی است به Settings app بروید و در بخش System و زیرشاخه‌ی Notification، گزینه‌ی Get tips, tricks and suggestions as you use Windows را غیرفعال کنید.

موسسه‌ی NSS Labs که با مایکروسافت در زمینه‌ی بررسی و مطالعه بر روی مرورگرها سابقه‌ی همکاری دارد، در مقایسه‌ای که بین ۳ مرورگر بزرگ ویندوز انجام داده است، اج را پیروز این رقابت می‌داند.بخشی از پیام ظاهرشده این است که مرورگر اج می‌تواند بدافزار‌های سرقت و افشای اطلاعات کاربران (Social engineering) را ۲۱ درصد بیشتر مسدود کند و منبع این آمار مقایسه  NSS Labs است.

امنیت یکی از پارامترهای مهم در مرورگرها است و حقیقتا اج را می‌توان یک مرورگر امن نامید. مایکروسافت زمان زیادی صرف ارتقا و پیشرفت امنیت مرورگر خود کرده و منطقی است که بخواهد این موضوع را پررنگ‌تر نشان دهد. البته باید این مورد را در نظر گرفت که کروم و فایرفاکس هیچ‌کدام گزینه‌ای مانند سیستم نوتیفیکیشن اج ندارند. امسال مایکروسافت رقابت میان مرورگرهای ویندوز ۱۰ را به مرحله‌ی تازه‌ای رسانده است.


دلایلی که نشان می‌دهد گوگل تنها منبع ترافیک ورودی وبسایت‌ ها نیست

هنگامی که صحبت در مورد موج دنیای آنلاین به میان می‌آید، بسیاری از افراد تمرکز اصلی خود را بر جستجوهای افراد در وب معطوف می‌کنند و دلایل بسیار خوبی هم برای این تصمیم وجود دارد.

اگر محتوای مورد نظر خود را بهینه‌سازی نکرده باشید، حجم قابل توجهی از ترافیک ورودی وب‌سایت خود را از دست خواهید داد. درهرصورت احتمالا متعجب می‌شود اگر بدانید گوگل تنها پلتفرمی نیست که باعث ورود کاربران به وب‌سایت شما می‌شود.

در ادامه با زومیت همراه باشید تا مروری به سایر منابع ورود ترافیک به وب‌سایت‌ها داشته باشید.

guest blogging

۱- در نظر گرفتن وبلاگ‌نویسی به صورت میهمان و کمک سایرین

اگرچه وبلاگ‌نویسی به‌صورت میهمان راه مناسبی برای به دست آوردن بک‌لینک (backlink) نیست، اما صرفا این دلیل باعث نمی‌شود چنین اقدامی را به‌طور کامل انجام ندهید. اگر در مورد موضوع خاصی اطلاعاتی دارید، بد نیست گاهی به‌صورت میهمان پست‌هایی منتشر کنید.

البته ممکن است وبلاگ‌نویسی به‌صورت میهمان برای وب‌سایت شما از نظر بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو (SEO) چندان مؤثر واقع نشود؛ اما انجام این عمل در پلتفرم‌های مناسب باعث می‌شود حجم قابل توجهی ترافیک به وب‌سایت خود ارجاع دهید. با نوشتن پست به‌صورت میهمان برای سایر پلتفرم‌های مطرح، می‌توانید فالورها و طرفداران جدیدی برای وب‌سایت خود به دست آورید.

همکاری با وبلاگ نویسان دیگر

۲- همکاری با سایر وبلاگ‌نویس‌ها

همکاری با دیگر بلاگرها احتمالا درهای جدیدی برای بهبود وضعیت اقتصادی وب‌سایت‌ شما باز خواهد کرد.

اگر وبلاگ یا وب‌سایت شما مطالب خوب و همچنین مخاطبان قابل توجهی داشته باشد، این موضوع بدان معنا نیست که شما تنها فردی هستید که یک وبلاگ با موضوع مورد نظرتان دارید. در حقیقت اگر محبوبیت موضوع وب‌سایت خود را بررسی کنید، مطمئنا از نتایج به‌دست‌آمده شگفت‌زده خواهید شد؛ چراکه در این حالت وبلاگ‌نویس‌های دیگری پیدا خواهید کرد که موضوعی مشابه با موضوع شما را در پیش گرفته‌اند. به همین دلیل باید سعی کنید تا جایی که امکان دارد با سایر بلاگرهایی که موضوعاتی همانند هدف شما را دنبال می‌کنند، همکاری داشته باشید.

برای انجام این کار می‌توانید از بخش نظرات که در اکثر وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها وجود دارد، استفاده کنید. نکته‌ی مهم هنگام ثبت نظر این است که باید پیش از اقدام به ارسال دیدگاه خود، اطلاعات کاملی در مورد خود ارائه کنید. البته توجه داشته باشید که از درج نظرات بی‌ربط به موضوع پست یا نظرات عمومی خودداری کنید؛ چراکه در دنیای وبلاگ‌نویس‌ها چنین مواردی هرزنامه (اسپم) شناخته‌ می‌شوند و به‌احتمال زیاد حذف خواهند شد.

شبکه های اجتماعی

۳- به شبکه‌های اجتماعی موجود فکر کنید

وقتی صحبت از فکر کردن در مورد شبکه‌های اجتماعی باشد، چه پلتفرم‌هایی به ذهن شما می‌آید؟ فیس‌بوک! توییتر! این دو پلتفرم از جمله مهم‌ترین و بهترین شبکه‌های اجتماعی حال حاضر دنیا شناخته می‌شوند و هرکدام هدف مشخصی دارند، اما بد نیست نگاهی به سایر پلتفرم‌های اجتماعی آنلاین نیز داشته باشید؛ چراکه از طریق سایر شبکه‌های اجتماعی می‌توانید ترافیک قابل توجهی به وب‌سایت خود هدایت کنید.

به‌عنوان مثال، گوگل پلاس شاید در نگاه اول و در مقایسه با رقبایی چون فیس‌بوک چندان به چشم نیاید و تأثیر این پلتفرم به‌اندازه‌ی فیس‌بوک نباشد؛ اما بسیاری افراد هم‌اکنون با اشتراک‌گذاری محتوای مرتبط با گروه‌های موجود در این شبکه‌ی اجتماعی، به افزایش مخاطبان محتوای وب‌سایت یا وبلاگ خود کمک می‌کنند.

یافتن پلتفرم‌های دیگری که به بهبود مطالب وب‌سایتتان کمک کنند و شما را با سایر بلاگرهایی که هدفی مشابه شما دارند، آشنا کنند؛ می‌تواند در جذب مخاطب جدید بسیار مؤثر واقع شود. در این شرایط می‌توانید اطمینان حاصل کنید که یک منبع ترافیک ورودی همیشگی و ثابت برای محتوای خود دارید.

reddit

۴- محتوای خود را در Reddit به اشتراک بگذارید

اگر با Reddit آشنایی ندارید، باید بگوییم که این پلتفرم را می‌توان به‌عنوان یک تابلو اعلانات آنلاین توصیف کرد. میزان اهمیت و کاربردی بودن این پلتفرم به‌قدری است که تاکنون افراد و شرکت‌های محبوب و معروف زیادی روی آن سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه انجام داده‌اند؛ در این بین می‌توان به خواننده معروف Snoop Dogg اشاره کرد. در Reddit دسته‌بندی‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید محتوای خود را بر اساس نوع آن، در یکی از این دسته‌بندی‌ها به اشتراک بگذارید.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که پلتفرم مورد بحث مجهز به یک سیستم داخلی برای مقابله با اسپمرها است و به همین دلیل پیش از اقدام به اشتراک‌گذاری هرگونه محتوا در آن، باید از کیفیت و مناسب بودن آن اطمینان حاصل کنید. این مورد بسیار مهم است که مطالب خود را در دسته‌بندی‌های مرتبط قرار دهید.

علاوه بر این باید سعی کنید در این پلتفرم به یک کاربر فعال تبدیل شوید. اینکه فقط بخواهید برای ارسال محتوا به Reddit لاگین کنید، باعث می‌شود شما به‌عنوان فردی ناشناخته در بین کاربران باقی بمانید و به همین دلیل بهتر است با دیگران در تعامل باشید و در این پلتفرم به‌طور کاملا فعال حضور داشته باشید.

mailing list

۵- ساختن یک لیست ایمیل

پس از شروع وبلاگ‌نویسی، به دلیل اینکه ترافیک ما کم است؛ ایجاد یک لیست ایمیل شاید چندان ضروری به نظر نرسد. اما به‌مرور و با افزایش تعداد مخاطبان، ایجاد یک لیست ایمیل باید یکی از اولویت‌های شما باشد و درواقع باید این اقدام را تا آنجا که می‌توانید سریع انجام دهید.

اگر تعداد مخاطبان وبلاگ شما یک نفر در روز باشد؛ به این ترتیب در هر سال ۳۶۵ نفر از محتوای شما بازدید خواهند کرد. اگر یک صفحه برای ثبت‌نام داشته باشید و مطالب شما نیز کیفیت لازم را داشته باشند؛ در این حالت بیشتر مخاطبان علاقه‌مند هستند موارد بیشتری از شما را مطالعه کنند و به همین دلیل اغلب بازدیدکنندگان شما برای دریافت مطالب جدید، ثبت نام خواهند کرد.

شما می‌توانید از روش‌های مشابه نیز استفاده کنید و مثلا در ازای ثبت‌نام هر کاربر در لیست ایمیل سایت، یک کتاب الکترونیکی رایگان به آن‌ها هدیه دهید. در این حالت می‌بینید که چگونه در مدت‌زمانی کوتاه، تعداد بسیار زیادی مشترک در لیست خبرنامه‌ی وب‌سایت شما ثبت نام کرده‌اند.


توسعه دهنده front-end و آنچه باید در 2017 بیاموزید

محیط اطراف ما با سرعت بسیار زیادی در حال تغییر است. ما نیز تمایل پیدا کرده‌ایم که آخرین ابداعات را آزمایش کنیم و در اینترنت در مورد آن‌ها بحث کنیم. بهتر است کمی سرعتمان را کم کنیم و به چیزهایی بپردازیم که خیلی تغییر نمی‌کنند. چیزهایی که به نحو مؤثری کیفیت و ارزش کار ما و درک ما از ابزارهای جدید را بهبود می‌بخشند.

در این نوشته ایده‌ها و تجربه‌های یک توسعه دهنده‌ی front-end آمده است.

بیاموزید چگونه کدهای قابل خواندن بنویسید

بیشتر کار ما نوشتن کدهای تازه نیست، بلکه ویرایش کدهای حاضر است. این بدین معنا است که شما بیشتر از آن‌که کد بنویسید، آن را می‌خوانید. بنابراین نیاز دارید که کد خود را برای برنامه نویس بعدی بهینه کنید، نه برای کارفرما!

جاوا اسکریپت را عمیق‌تر یاد بگیرید

هر هفته یک چارچوب جاوا اسکریپت جدید عرضه می‌شود که از تمام چارچوب‌های قدیمی بهتر است. بنابراین زمان بیشتری صرف یادگیری چارچوب‌ها کنید تا آن که خود زبان را یاد بگیرید. اگر نمی‌دانید چارچوبی که از آن استفاده می‌کنید، چگونه کار می‌کند، کار خود را متوقف کنید و شروع به یادگیری بهتر زبان کنید تا زمانی که درک کنید ابزارهایی که استفاده می‌کنید، چگونه کار می‌کنند.

برنامه نویسی تابعی را یاد بگیرید

مدت‌ها بود که در جاوا اسکریپت به دنبال کلاس‌ها بودیم. حال که کلاس‌ها را به دست آورده‌ایم، دیگر آن‌ها را نمی‌خواهیم و به دنبال تابع‌ها هستیم. ما حتی HTML را با استفاده از تابع‌ها می‌نویسیم (JSX).

پایه و اساس دیزاین را یاد بگیرید

به عنوان توسعه دهنده‌ی front-end ما از هر کس دیگری در تیم، به کاربران نزدیک‌تر هستیم. شاید حتی از طراح‌ها نیز به آن‌ها نزدیک‌تر باشیم. اگر طراح‌ها مجبور باشند هر پیکسلی را که شما در صفحه قرار می‌دهید، ویرایش کنند، پس یک جای کار شما اشتباه است.

front end developer

یاد بگیرید چگونه با انسان‌ها کار کنید

برخی از ما به سراغ برنامه نویسی آمدیم، زیرا تعامل با کامپیوترها را به تعامل با انسان‌ها ترجیح می‌دهیم. متاسفانه این رویکرد نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

ما به ندرت در تنهایی کار می‌کنیم. ما باید با دیگر توسعه دهندگان، دیزاینرها، مدیران و حتی کاربران صحبت کنیم. ممکن است این کار برای شما مشکل باشد، اما اگر می‌خواهید چیستی و چرایی کاری را که انجام می‌دهید، بدانید؛ باید این کار را انجام دهید. زیرا اینجا است که ارزش کاری که ما انجام می‌دهیم، به دست خواهد آمد.

یاد بگیرید چطور برای انسان‌ها بنویسید

بخش زیادی از ارتباطات ما با همکاران و دیگر مردمان، متنی است: توصیفات متنی و نظرات، نظرات کدها، چت‌ها، ایمیل‌ها، توییت‌ها، پست وبلاگ‌ها و غیره.

تصور کنید که مردم چه زمانی را صرف خواندن و فهمیدن این متن‌ها می‌کنند. اگر بتوانید این زمان را با واضح و مشخص نوشتن کم کنید، دنیا جای بهتری برای کار کردن خواهد بود.

درایت علوم کامپیوتر قدیمی را یاد بگیرید.

توسعه‌ی front-end دیگر به منوهای متحرک محدود نیست. این کار نسبت به قبل خیلی پیچیده‌تر شده است و بخشی از بدنامی «جاوا اسکریپت خسته کننده» از افزایش پیچیدگی وظایفی که باید به سرانجام برسانیم، ریشه می‌گیرد.

بنابراین زمان آن فرا رسیده است تا درایت توسعه دهندگان غیر front-end را که در طی دهه‌ها اندوخته شده است، فرا بگیرید. این لینک مربوط به یکی از دوره‌های آموزشی Coursera است که می‌توانید از آن جهت افزایش اندوخته‌هایتان استفاده کنید.