سامسونگ به دنبال در اختیار گرفتن ۲۲ درصد بازار 5G در سال ۲۰۲۰ است و به این خاطر بنا دارد پول زیادی خرج کند؛ دقیقاً معادل ۲۲ میلیارد دلار.
یونگکی کیم، مدیر امور کسبوکارهای مخابراتی سامسونگ در جریان رویداد سخنرانیهای مجلهی وال استریت در کالیفرنیا، اهداف شرکتش در این زمینه را تشریح کرد. موضوع این سرمایهگذاری در کنفرانس توسعهدهندگان سامسونگ نیز مطرح شده بود.
سامسونگ سالانه نیم میلیارد دستگاه الکترونیکی تولید میکند و از نظر درآمد در این بخش رتبهی اول جهان را دارد. این شرکت همچنین در سال گذشته از اینتل که بزرگترین سازندهی نیمههادیها در جهان بود، پیشی گرفت. هرچند در تولید تجهیزات شبکه در رتبهی پنجم بعد از هواوی، ZTE، اریکسون و نوکیا قرار دارد، اما در فصل دوم سال جاری سهم ۱۱ درصدی از بازار تجهیزات شبکه را بهدست آورد. این شرکت میخواهد سهم بیشتری را از بازار 5G داشته باشد، لذا گامهای اولیه برای این مهم را بلند برداشته است. سامسونگ در کنار 5G همچنین به دنبال تقویت شاخهی فناوریهای هوش مصنوعی خود است، همانگونه که این قصد را برای حوزهی صنایع اتوماسیونی خود دارد.
کیم در رویداد مجلهی وال استریت عنوان کرد که 5G و هوش مصنوعی بهترین ترکیب فناوری در نسلهای آینده خواهند بود. او درحالی که 5G را برای هوش مصنوعی به مثابه اکسیژن برای تنفس میداند، گفت که تنها 5G میتواند ظرفیتهای بالقوه هوش مصنوعی را آزاد کند. او هم چنین تأکید کرد:
هوش مصنوعی برای اینکه کاری برای شما بکند، نیاز به حجم زیادی از داده دارد. این میزان داده را فقط با 4G و 5G میتوان در دسترس داشت.
کمپانی کرهای اخیراً برای گذار هرچه راحتتر از 4G به 5G، استارتاپ تحلیل شبکه Zhilabs را تصاحب کرده و قرارداد مشارکتی هم به منظور توسعه فناوری 5G با NEC ژاپن منعقد کرده است. هفتمین مرکز تحقیقات سامسونگ هم ابتدای ماه جاری در مونترال افتتاح شده و مأموریتش تنها تحقیق و توسعه در زمینهی هوش مصنوعی خواهد بود.
همچنانکه انتظار میرود 5G سال آینده به مرحلهی بهرهبرداری تجاری برسد، سامسونگ زودتر از موعد نسبت به استقرار این شبکه در کارخانهی نیمههادیهای خود در آستین تگزاس اقدام خواهد کرد.
اعداد و ارقام گزارششده از سوی فیسبوک نشاندهندهی برخورد جدی این غول فناوری با مسائلی مانند سخنان نفرتانگیز، تبلیغات تروریستی، محتوای خشونتآمیز و حسابهای تقلبی است. بهگفتهی فیسبوک، بسیاری از حملات سایبری از طریق حسابهای ساختگی انجام میشوند.
شبکه اجتماعی محبوب در تشخیص و جلوگیری از نقض قوانین ارسال محتوا، حتی قبل از کامل شدن ارسال و گزارش آن، بسیار بهتر شده است. طبق گزارش فیسبوک، حدود ۹۵.۹ درصد از محتوای خلاف قوانین محتوا قبل از اینکه گزارش شود، تشخیص داده میشود.
Facebook تحت نظارت مستمر در ارتباط با تبلیغات ساختگی قرار دارد. این شرکت، در رسوایی اخیر، که 50 میلیون حساب کاربری را تحت تأثیر قرار داده است، مورد انتقادات زیادی وسیعی قرار گرفت.
پس از گذشت مدت کوتاهی از ارائهی رایگان دستهای از فیلمهای سینمایی در برخی از سرویسهای ویدئویی نظیر Roku، یوتیوب نیز بالاخره قدم به این عرصه گذاشت و بیسروصدا از ماه اخیر این ویژگی را به بخش «Movies & Shows» که تا پیش از این برای خرید یا اجارهی فیلمهای سینمایی بود، اضافه کرد.
این مجموعه هماکنون فقط ۱۰۰ فیلم از فیلمهای قدیمی نظیر «Terminator» ،«Rocky» و «Agent Cody Banks» را دربرمیگیرد و از اینرو هرچند بنابر صحبت مدیر محصول یوتیوب، در آینده شاهد افزایش تعداد فیلمهای این دسته خواهیم بود، اما باید انتظار فیلمهایی را داشته باشیم که به پایان چرخه فروش خود رسیدهاند و امیدی به سوددهی آنها نیست؛ اگرچه این موضوع چندان خوشحالکننده نیست، اما حداقل میتوان گفت با یک سرویس خوب برای گذراندن بعدازظهرهای کسلکننده روبهرو هستیم!
البته در نظر داشته باشید که این لطف یوتیوب به شما چندان هم بدون مزد نیست؛ چراکه یکی از اهداف این سرویس، ایجاد یک بستر تبلیغاتی جدید و بهنوعی یک بازی دوسر برد برای کاربران و تبلیغکنندگان است و از طرفی، میدانیم که گاهی ممکن است در یوتیوب با فیلمی مواجه شویم که محتوای خشونتآمیز یا منزجر کنندهای داشته باشد و چیزی برای یک شرکت یا مجموعه بدتر از این نیست که تبلیغش در ابتدای چنین فیلمی به کاربر نمایش داده شود. پس طبیعی است که بستر جدید و ایمن یوتیوب که چالش خاصی در زمینه محتوا به همراه ندارد، جذابیت فراوانی برای تبلیغکنندگان به همراه داشته باشد.
بنابراین اگر در حین تماشای فیلم و در فاصلههای معیّن با تبلیغات پاپآپ و سایر گونههای تبلیغاتی مواجه شدید اصلاً تعجب نکنید و بهجای آن، ذهن خود را با افکار مثبتی نظیر اینکه «با دیدن این تبلیغات، سود دوبارهای به محصولات هنری قدیمی میبخشید» سرگرم کنید!
یکی از مهمترین سوالات صاحبان وبسایت که رو به پیشرفت وبسایت خویش میباشند این است که “چگونه آمارگرفتن بازدید سایت را بالا ببریم” در همین سوژه توصیه ابدیت ما به صاحبان وبسایت و شرکت های طراحی سایت این است که از شیوه های رایگان که همش موجود میباشد کاربرد کنند گرد از بهترین شیوه برای جستار چگونه آمارگرفتن بازدید سایت را بالا ببریم افزایش بازدید وبلاگ رایگان که در این مطلب “راهکار های افزایش ورودی از طریق گوگل“به صورت کامل در رابطه با این موضوع صحبت می کنیم
همانطور که میدانید گوگل اصلی ترین موتور جستجو در دنیای وب میباشد و رقابت اصلی بر سر افزایش ورودی از طریق گوگل است که باعث میشود روزانه شمار زیادی بازدید کننده وارد سایت شود و همانطور هم که همیشه گفتیم بازدید کننده های زیاد تر هم موجب فروش اغلب سایت شما و در پایان رونق سوداگری شما میشود.
۱) دائم کوشش کنید درونمایه تخصصی ایجاد کنید
منظور از محتوا تخصصی این موضوع است که شما به جای تمرکز بر روی چندین جستار سعی کنید از یک موضوع فرمانبرداری کنید چرا که اکثر افرادی که در وب هستند به دنبال تخصص گرایی هستند یعنی تعقیب تعلیم در رابطه با یک سوژه ویژه میگردند .پس در انتخاب درونمایه هایی که در سایت خویش منتشر میکنید دقت کافی را داشته باشید.
گوگل نیز دوست دارد که سایت شما حول یک محور باشد یعنی درباره یک مقوله کاری ویژه باشد مثلا طراحی وبسایت و سئو سایت, پوشاک و… پس گوگل به شناسایی محتوایی علاقه نشانه میدهد که با یک سری واژه ها کلیدی پیوسته با هم و حول یک جستار مشخص باشد.
یکی از انحاء برای شغل کردن بر روی یک موضوع به خصوص این است که کلمه های کلیدی یک سوژه به خصوص را از راه دست موزه keywords planner توسط آورده و آنها را لیست کنید بهترین کلمات را برگزیدن کرده و بر روی آنها کار کنید
2) وبلاگ یا وبسایت خود را بروز رسانی کنید و پرکار باشید
سعی کنید منظم و در بازه های زمانی مشخصی مطلب ارسال کنید به این صورت که مثلا در هفته ۳ مطلب در ساعات خاصی از روز در وبلاگ یا وبسایت خویش بارگذاری کنید و به محض انتشار مطلب خود در وبسایت آن را در شبکه های مجازی انتشار دهید این شغل سبب میشود که علاوه بر اینکه از شبکه های اجتماعی کاربران به سایت شما هدایت شوند بک لینک های مناسبی از سایت های معتبر همانند فیسبوک ، توییتر و… توسط آورید که در رتبه شما و همچنین در افزایش ورودی از طریق گوگل کارساز است.
اگر سایت شما یک سایت فروشگاهی است بعد حتما محصولات زیادی دارید گرد از از شیوه های افزایش ورودی از طریق گوگل بارگذاری منظم همان محصولات در وبسایت است و برپایی تقسیم تارنگار برای سایت است شما در بخش وبلاگ سایت خویش علاوه بر اینکه وبسایت خود رابروز نگه میدارید میتوانید با برپایی مطالب جذاب کاربران سایت خویش را ترغیب به خرید از محصولات یا خدمات خود کنید بطور کلی ایجاد یک وبسایت به تنهایی نمیتواند برای سایت شما بازدید کننده بیاورد ورود بازدید کننده به سایت در نتیجه عوامل زیادی میباشد که یکی از روشهای افزایش ورودی از طریق گوگل پرکار و بروز بودن یک وبسایت میباشد.
ما در دورهای زندگی میکنیم که بشر شاهد پیشرفت چشمگیر تکنولوژی است و اینترنت پرسرعت به انتقال اطلاعات کمک شایانی میکند. همین موضوع باعث شده است که با حجم بسیار بالایی از اطلاعات رو به رو شویم.
تنها با سپری کردن دقایقی میتوانید از جدیدترین اخبار باخبر شوید، دستور پخت غذایی را به دست آورید یا در مورد جدیدترین تئوریهای فیزیک مطالعه کنید.
با این وجود گاهی اوقات حجم بالای مطالب و روشهای نادرست جستجو؛ باعث میشود یافتن آنچه میخواهیم برایمان دشوار شود. به همین منظور قصد داریم ۱۰ روش جستجو در گوگل را به شما بیاموزیم که یافتن مطالب موردنظرتان را سادهتر و سریعتر خواهد کرد.
گاهی اوقات جزییات موضوعی که میخواهیم در مورد آن جستجو کنیم، ناقص بوده یا آنها را به یاد نمیآوریم، اما این موضوع چندان هم دردسرساز نیست. کافی است که تعدادی از مدلهای مختلف از آنچه در نظر داریم را قرار داده و با نشانه “|” آنها را از یکدیگر جدا کنیم. البته بهجای این نشانه میتوانید از عبارت “or” استفاده کنید. با انجام این روش مشاهده خواهید کرد که نتایج جستجوی گوگل به آنچه در نظر دارید نزدیکتر خواهد بود.
نکتهای که شاید کمتر کسی به آن توجه کرده باشد استفاده از مترادفها برای جستجو در اینترنت است. در صورتی که جستجوی شما به زبان انگلیسی باشد باید بدانید که این زبان دارای کلماتی با مترادفهای بسیار بوده و همین امر میتواند در جستجو به شما کمک بسیاری کند.
اگر میخواهید وبسایتهایی را بیابید که در زمینه موردنظرتان فعالیت میکنند؛ کافی است در جستجوی خود از نشانه "~" استفاده کنید. برای مثال اگر جستجوی شما به این حالت باشد "healthy ~food" در نتایج مشاهده خواهید کرد که محتوایی شامل تغذیه سالم و دستورالعملهای تهیه غذا به نمایش درآمده است.
حتما برایتان اتفاق افتاده که مقاله جالبی را در یک وبسایت بخوانید و بخواهید محتوایی مرتبط با آن بیابید، دوباره آن را بخوانید یا مقاله را به اشتراک بگذارید. سادهترین روش برای یافتن اطلاعات مدنظرتان، جستجو درون آن وبسایت خواهد بود. برای انجام این کار کافی است که آدرس سایت را نوشته و سپس واژه کلیدی از مقاله مدنظرتان را جستجو کنید.
گاهی شرایطی به وجود میآید که واژه کلیدی برای جستجو یا عدد مهمی را فراموش میکنیم. در چنین حالتی میتوان از نشانه "*" استفاده کرد. کافی است به جای واژه کلیدی از این نشانه استفاده کرده و جستجو کنید تا محتوای مدنظرتان را بیابید.
گاهی اوقات باید عبارتی طولانی را جستجو کنید اما تعدادی از کلمات آن را از یاد بردهاید و تنها استفاده از یک واژه کلیدی نیز پاسخگو نیست. در چنین شرایطی کافی است که ابتدا و انتهای عبارت را نوشته و سپس از عبارت ()AROUND استفاده کنید. سپس در داخل پرانتز تعداد کلماتی را که از عبارت حذف شدهاند، قرار دهید.
گاهی اوقات به اطلاعاتی نیاز داریم که متعلق به دوره زمانی خاصی هستند. برای دست یافتن به این اطلاعات میتوانید بازه زمانی را به جستجوی خود اضافه کرده و سپس سه نقطه میان سالها قرار دهید.
برای یافتن واژههای کلیدی و نام یک مقاله کافی است که عبارت ":intitle" را قبل از وارد کردن واژههای جستجو قرار دهید. در نظر داشته باشید که نباید میان آنها فاصله باشد. برای یافتن کلمات به کار رفته در یک URL نیز میتوانید از عبارت ":inurl" استفاده کنید.
فرض کنید موضوع جالبی در اینترنت یافتهاید و میخواهید وبسایتهایی را که محتوای مشابهی دارند بیابید. برای انجام این کار کافی است که از عبارت ":related" استفاده کرده و سپس آدرس سایت مد نظر را وارد کنید. در نظر داشته باشید که میان عبارت و آدرس وبسایت مدنظرتان فاصله قرار ندهید.
استفاده از نشانهای نقلقول میتواند در جستجو بسیار کارآمد باشد. فرض کنید عبارتی را بدون به کار بردن نقلقول جستجو کردهاید. در چنین حالتی نتایجی را مشاهده خواهید کرد که کلمات عبارت جستجو شده بهصورت نامرتب در آن دیده میشود.
این در حالی است که استفاده از نقلقول به شما کمک خواهد کرد تا نتایجی را به دست آورید که عبارت مدنظرتان بهصورت منظم و پشت سر هم در مقاله یا مطلب مدنظر وجود داشته باشد. درواقع حالت اول برای زمانی مناسب است که شما از صحت عبارت مدنظرتان اطمینان نداشته باشید.
برای حذف نتایجی که برگرفته از کلمات غیرضروری باشند، کافی است یک خط فاصله قرار داده و سپس آن کلمه را تایپ کنید. برای مثال فرض کنید قصد دارید وبسایتی را بیابید که در زمینه کتاب فعالیت میکند؛ اما هدف شما خرید نیست، در چنین حالتی باید مانند حالت زیر عمل کنید: