قالب های فارسی وردپرس 22

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 22

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

خاکستر دیجیتالی

با گشتی در شبکه‌های اجتماعی، افرادی را می‌بینیم که رها از هرگونه دغدغه‌ای، افکار یا تصاویر شخصی خود را به‌طور گسترده به اشتراک می‌گذارند. در این نوشته، به‌درستی یا نادرستی این رفتار نمی‌پردازم. پیچیدگی رفتار افراد در فضای اینترنت آن‌قدر زیاد است که به این سادگی‌ها نمی‌‌شود برایش حکم صادر کرد. در عوض می‌خواهم، بدون قضاوت در مورد رفتار افراد، پاسخی قانع‌کننده برای یک سوال اساسی پیدا کنم: آیا می‌شود اطلاعات شخصی را به‌طور کامل از روی اینترنت پاک کرد؟

‌‌‌ ‌‌‌‌         ‌‌‌‌    ‌‌‌‌

با فیسبوک شروع می‌کنم. این شبکه‌ی اجتماعی در بخش راهنمای خود اطلاعاتی را برای غیرفعال کردن و پاک کردن پروفایل کاربری‌‌ در اختیارتان قرار می‌دهد. در بخشی از این راهنما نوشته شده «وقتی شما حساب کاربری‌تان را غیرفعال (Deactivate) می‌کنید، دیگر کسی آن را روی فیسبوک نخواهد دید.» اما بر اساس راهنمای فیسبوک، در این حالت امکان برگردان حساب کاربری وجود دارد. فیسبوک در همان صفحه‌ی راهنما می‌گوید: «وقتی حساب کاربری‌تان را به‌طور کامل پاک کنید (Permanent Delete)، امکان بازگرداندن حساب کاربری وجود نخواهد داشت.» البته کمی جلوتر در همان صفحه اشاره می‌شود که کپی‌هایی از اطلاعات کاربران در دیتابیس‌های فیسبوک برای دلایل فنی ذخیره می‌شود. اما آن دلایل فنی کدام‌اند؟ چرا فیسبوک باید اطلاعات ما را با وجود حذف کامل حساب کاربری، برای خودش حفظ کند؟ توضیحات فیسبوک یک معنا بیشتر ندارد و آن این است که پاک شدن حساب کاربری از روی یک یا چند سرور، لزوما به معنای حذف کامل داده‌های شما از روی تمام دیتابیس‌های فیسبوک نیست.

تاثیر سئو بر چرخه خرید

کاربری که بعنوان مشتری می خواهد از یک تارنما فرآورده یا سرویسی را خریداری کند، در همان بستر اینترنت می تواند تحقیقات خویش را سپریدن دهد و فرآورده یا خدمت موردنظر خود را در تمام وب سایت ها مقایسه کند. این قضیه یکتا از انگیزه ها مهمی است که کاربران از خرید آنلاین پیشباز می کنند.


با به کارگیری تکنیک های سئو می توانید خاصیت های سرویس یا محصول خود را به طریق مناسبی در معرض دید مشتریان پیمان دهید. این قضیه می تواند در روند خرید کاربران بطور مثبتی تاثیرگذار باشد.


برندها باید بتوانند زمانیکه کاربران بدنبال محصول یا سرویس موردنظر خود هستند نمایان شوند. سئوی محلی یا لوکال نمایش برندها را بهنگام سرچ کاربران شدنی می سازد.


 


۶-  Best Practice های سئو همیشه در حال آپدیت هستند:

پیاده سازی تاکتیک های سئو در وب سایت خیلی عالی است ولی اگر روند بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو کوتاه مدت باشد و پیوستگی دار نباشد، یا پروسه ارزیابی کارایی سایت بطور مستمر سپریدن نشود، این نوع بهینه سازی نمی تواند برای آن سوداگری مفید باشد.


دیده شدن در نتایج سرچ کاربران نیازمند کاری مستمر و مطالعه آپدیت های الگوریتم گوگل می باشد لغایت بتوانید با رقبای خویش بر سر کسب رتبه های بالای گوگل مبارزه کنید. گوگل در درازا یکسال صدها آپدیت به الگوریتم های خویش اضافه می کند. اگر وب سایتی نتواند راهبرد سئوی خود را با روند بروز رسانی الگوریتم های گوگل آپدیت نگه دارد، مسلما از رقبای خود عقب میوفتد و برگشتن به رتبه پیشین در نتایج سرچ گوگل کار دشوار و زمانبری خواهد بود.


 


۷- فهمیدن سئو می تواند به شناخت فضای وب کمک کند:

در دنیای اینترنت که همش در حال تغییر و آپدیت است، کسب رتبه اول در نتایج سرچ گوگل و باقی ماندن در این رتبه پیشه سختی می باشد. داشتن اطلاعاتی در زمینه فضای وب (Web Environment)، مشابه اینکه بدانیم رقبای ما چگونه رتبه نکویی را بدست آورده اند می تواند برای برند ما مفید واقع شود.


 


۸- سئو نسبتا ارزان است:

البته که سئو خرج دارد. مثل تقریبا  تمام چیزهای خوب!


اما SEO به نسبت سایر تکنیک ها در دنیای دیجیتال مارکتینگ ارزان تر می باشد. هزینه ای که پروسه بهینه سازی سایت یا سئو دارد هزینه بازاریابی یا MARKETING نمی باشد بلکه سرمایه گذاری صحیحی برای کسب و کارها محسوب می شود.


یک سئوی خوب می تواند برای سالیان سال، افزایش بازدید سایت به صورت رایگان  و برآیند اینکه خریدار برای سایت برپایی کند. ولی سئو، امثال هر چیز دیگری در حیات واقعی، نیازمند توجه و بررسی و البته سرمایه گذاری می باشد.

۳ راهکار موثر برای افزایش امنیت رمز عبور

امنیت رمز عبور

حتی در دورانی که روزبه‌روز بهره‌گیری از سیستم‌های تشخیص چهره و حسگر اثر انگشت عادی‌تر می‌شود، همچنان برای انجام انواع و اقسام کارها تا حد زیادی از رمز عبورهای مختلف استفاده می‌کنیم. در حال حاضر قابلیت‌های مرورگرها، نرم‌افزارهای جداگانه و حتی سخت‌افزارهای تخصصی می‌توانند در افزایش امنیت رمز عبور کمک برسانند و بهتر است که از آن‌ها بهره ببریم.

پیش از این در مطلب جداگانه نوشته بودیم که بهترین رمز عبورها، رمز عبورهایی هستند که فراموشی آن‌ها غیرممکن باشد ولی در عین حال قابل حدس هم نباشند. یعنی حتی اگر کسی از تاریخ تولد فرزند شما یا خیابانی که در آن زندگی می‌کنید خبردار باشد، نباید بتواند رمز عبور اکانت‌های شما را حدس بزند. به همین خاطر برای افزایش امنیت رمز عبور باید آن‌ها را طولانی کنید، از کاراکترهای مختلف استفاده کنید و برای دو اکانت مختلف از یک رمز عبور یکسان استفاده نکنید.

بیشتر کارشناسان توصیه می‌کنند که کاربران از «رمز عبورهای ترکیبی» (passphrase) بهره ببرند که این یعنی باید از کلمات، کاراکترها و اعداد تصادفی برای رمز عبور خود استفاده کنید. البته به خاطر سپردن چنین رمز عبورهای پیچیده‌ای آن هم برای اکانت‌ها مختلف به‌هیچ‌عنوان کار راحتی نیست و به همین خاطر برای این کار می‌توانید از ابزارهایی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، استفاده کنید.

ابزارهای موجود در مرورگر

امنیت رمز عبور

مرورگرهای امروزی نه‌تنها رمز عبورهای شما را ذخیره می‌کنند، بلکه می‌توانند رمز عبورهای جدید و ایمنی هم پیشنهاد دهند و در صورت استفاده از رمز عبور یکسان برای اکانت‌های مختلف، هشدار هم می‌دهند. به‌عنوان مثال، می‌توانیم به مرورگر سافاری در سیستم‌عامل macOS موهاوی اشاره کنیم. از منوی سافاری، گزینه Preferences را انتخاب کنید و بعد از کلیک بر تب Autofill، گزینه مربوط به Usernames and passwords را فعال کنید. با کلیک بر گزینه‌ی Edit که در سمت راست این بخش قرار دارد، می‌توانید تمام رمز عبورهای ذخیره‌شده در این مرورگر را مشاهده کنید و در کنار اکانت‌هایی که از رمز عبور منحصربه‌فرد بهره نمی‌برند، می‌توانید یک علامت تعجب زردرنگ را مشاهده کنید.

اگر می‌خواهید برای اکانت جدیدی ثبت‌نام کنید، در حین این فرایند در بخش رمز عبور می‌توانید آیکون یک کلید را مشاهده کنید و برای افزایش امنیت رمز عبور خود بهتر است بر آن کلیک کنید. بعد از این کار، گزینه Suggest New Password را انتخاب کنید تا مرورگر سافاری یک رمز عبور بسیار پیچیده و البته بسیار ایمن را پیشنهاد دهد. اگر هم می‌خواهید رمز عبور مذکور را خودتان انتخاب کنید، مرورگر سافاری میزان امنیت آن را نمایش می‌دهد.

در چنین مواردی، مرورگر سافاری مجموعه‌ای از کاراکترهای بی‌معنی را به‌عنوان رمز عبور انتخاب می‌کند. از آنجایی که این مرورگر تمام این رمز عبورها را ذخیره می‌کند، لازم نیست که نگران پیچیدگی آن باشید و فقط کافی است آن را تایید کنید و به ادامه کار خود برسید.

امنیت رمز عبور

جدیدترین نسخه مرورگر گوگل کروم هم کار مشابهی را انجام می‌دهد. ابتدا باید به اکانت گوگل خود وصل باشید و اطلاعات مرورگر را با آن سینک کنید. برای بهره‌گیری از این مشخصه به Setting مراجعه کنید و بعد از کلیک بر بخش password، می‌توانید گزینه‌ی Suggest Strong Password را مشاهده کنید.

همانند سافاری، در مورد مرورگر کروم هم نیازی نیست نگران پیچیدگی رمز عبور موردنظر باشید و اگر به دنبال افزایش امنیت رمز عبور اکانت‌های خود هستید بهتر است رمز عبورهای پیشنهادی را بپذیرید و با این کار این مرورگر آن‌ها را ذخیره می‌کند. البته این مشخصه یعنی ایجاد رمز عبورهای ایمن هنوز به مرورگرهای دیگر مانند فایرفاکس و مایکروسافت اج راه پیدا نکرده ولی آن‌ها هم به‌راحتی می‌توانند رمز عبور اکانت‌های مختلف را ذخیره و سینک کنند.

بیشتر بخوانید: نحوه‌ی ایمن‌سازی حساب کاربری در زمان فراموشی رمز عبور

بهره‌گیری از ابزار مدیریت رمز عبور

امنیت رمز عبور

بسیاری از ابزارهای مدیریت رمز عبور می‌توانند رمز عبورهای ایمن را ایجاد کنند و آن‌ها را به خاطر بسپارند. در ضمن قابلیت آن‌ها محدود به وب نیست و در بخش‌های مختلف گوشی‌ها و تبلت‌ها هم می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. این ابزارها معمولاً هم به‌صورت اپلیکیشن جداگانه و هم به‌صورت افزونه مرورگر نصب می‌شوند تا هنگامی‌که کاربر می‌خواهد اکانت جدیدی را ایجاد کند، از رمز عبورهای تولیدشده توسط آن‌ها بهره ببرد. با بهره‌گیری از این ابزارها، تنها کافی است یک رمز عبور بسیار قوی برای آن‌ها مشخص کنید تا دیگر نیازی به حفظ کردن دیگر رمز عبورها نداشته باشید.

در اینجا قصد نداریم به مزایا و معایب این ابزارها و مقایسه‌ی آن‌ها با یکدیگر بپردازیم ولی باید بگوییم که به نظر ما بهترین ابزارها برای افزایش امنیت رمز عبور سرویس‌های LastPass، ۱Password، Dashlane و Keeper هستند. هرچند برخی از مرورگرهای جدید از قابلیت‌های مشابهی بهره می‌برند، ولی این ابزارها امکانات بیشتری دارند و در محیط خارج از مرورگر هم می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

تایید هویت دومرحله‌ای

امنیت رمز عبور

قبلاً بارها به این موضوع اشاره کرده‌ایم و باز هم می‌گوییم: برای هر اکانتی که از تایید هویت دو مرحله‌ای پشتیبانی می‌کند، این مشخصه را فعال کنید. این یعنی حتی اگر کسی بتواند به نام کاربری و رمز عبور اکانت شما دسترسی پیدا کند، باز هم نمی‌تواند وارد اکانت موردنظر شود، زیرا باید یک کد جداگانه (که معمولاً به گوشی ارسال می‌شود) را وارد کند.

البته این روش هم عاری از مشکل نیست و مثلاً اگر تلفن خود را از دست بدهید تا مدتی با مشکل مواجه می‌شوید ولی با وجود تمام این قضایا، تایید هویت دومرحله‌ای تأثیر بسیار زیادی در افزایش امنیت رمز عبور و در کل امنیت اکانت دارد. بعد از اینکه سرویس مذکور موفق به شناخت گجت موردنظر شد، دیگر لازم نیست برای هر بار ورود، چنین فرایندی را تکرار کنید.

فعال کردن این مشخصه در بیشتر اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها تقریباً مشابه است. برای این کار معمولاً باید به بخش Setting مراجعه کنید و در این بخش به احتمالاً زیاد می‌توانید قسمت مربوط به Two-Factor Authentication را مشاهده کنید.

بهره‌گیری از رمز‌ عبورهای ایمن

امنیت رمز عبور

فارغ از اینکه برای افزایش امنیت رمز عبور از ابزار مدیریت اختصاصی یا یک مرورگر استفاده می‌کنید، باید برای تمام نام‌های کاربری کامپیوتر خود یک رمز عبور بسیار قوی انتخاب کنید و در ضمن باید حواستان به امنیت لاک‌اسکرین گوشی هم باشد.

رمز عبور اصلی مربوط به لپ‌تاپ یا ابزار مدیریت رمز عبور باید طولانی، پیچیده، کاملاً غیرقابل حدس باشد و در جایی نوشته نشده باشد. در غیر این صورت، یک فرد با بهره‌گیری از آن به‌راحتی می‌تواند به تمام رمز عبورهای اکانت‌های شما دسترسی داشته باشد. به‌عنوان مثال می‌تواند به مرورگر کروم سر بزند و در بخش رمز عبورهای ذخیره‌شده، آن‌ها را به‌راحتی مشاهده کند.

با توجه به تمام این روش‌ها و ابزارها-که بسیاری از آن‌ها رایگان هستند-هیچ بهانه‌ای برای عدم رسیدگی به امنیت رمز عبور وجود ندارد و فقط کافی است چند دقیقه از وقت خود را صرف این موضوع کنید تا دیگر نگران چنین مواردی نباشید.

نقاشی کشیده شده توسط هوش مصنوعی با قیمت ۴۳۲ هزار دلار فروخته شد

هوش مصنوعی

در حراجی کریستی اولین نقاشی کشیده شده توسط هوش مصنوعی تحت عنوان «پرتره ادموند بلامی» (Portrait of Edmond Belamy) با قیمت ۴۳۲۵۰۰ دلار به فروش رسید. این فروش اتفاق عجیبی برای این حراجی ۲۵۲ ساله محسوب می‌شود، زیرا نه‌تنها این اولین باری است که یک نقاشی کشیده شده توسط هوش مصنوعی به این حراجی مشهور راه پیدا می‌کند، بلکه در ابتدا تخمین زده می‌شد این نقاشی با قیمت بین ۷ تا ۱۰ هزار دلار به فروش خواهد رفت.

این نقاشی با بهره‌گیری از یک نوع الگوریتم یادگیری ماشینی تحت عنوان «شبکه‌های تولیدکننده رقابتی» (GAN) ایجاد شده است.

گروهی به نام Obvious مسئول هوش مصنوعی مربوط به ایجاد این نقاشی بوده‌اند. سه عضو این گروه، که دانشجوهای ۲۵ ساله‌ی فرانسوی هستند، با بهره‌گیری از یک نوع الگوریتم یادگیری ماشینی تحت عنوان «شبکه‌های تولیدکننده رقابتی» (GAN)، این نقاشی را ایجاد کرده‌اند. این شبکه ابتدا هزاران پرتره قدیمی را مورد بررسی قرار داد و سپس تلاش کرد پرتره‌های منحصر به فردی را به وجود بیاورد.

در همین حین، باید خاطرنشان کنیم که گروه Obvious اعتراف کرده برای خلق این اثر، آن‌ها از الگوریتم یک هنرمند هوش مصنوعی ۱۹ ساله به نام «رابی بارات» (Robbie Barrat) استفاده کرده‌اند. هنوز معلوم نیست که الگوریتم مذکور تا چه حد در خلق این اثر استفاده شده، ولی کارشناسان می‌گویند که حجم آن احتمالا گسترده است. در ضمن از آن‌جایی که کد «بارات» تحت لیسانس نرم‌افزارهای متن‌باز است، معلوم نیست که آیا او می‌تواند مدعی بخشی از درآمد حاصل از فروش این نقاشی شود یا نه.

حراج کریستی هم خبر فروش این اثر هنری را تایید کرده و گفته‌اند که خریدار آن خواسته ناشناس بماند.

هوش مصنوعی

منبع: The Verge

سرویس جیمیل گوگل ۱.۵ میلیارد کاربر فعال دارد

جیمیل

سال‌ها پیش، بسیاری از کاربران اینترنت برای ساختن اکانت ایمیل از سرویس‌های معروفی مانند هات‌میل و یاهو استفاده می‌کردند. با این حال، گوگل تصمیم گرفت وارد این عرصه شود و با معرفی جیمیل و با ارائه‌ی ظرفیت‌های هنگفت و رابط کاربری ساده و سبک، خیلی سریع توانست توجه حجم عظیمی از کاربران را جلب کند و به یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های ایمیل بدل شود.

سرویس جیمیل حالا دارای ۱.۵ میلیارد کاربر فعال است.

حالا پس از سال‌ها، داشتن اکانت جیمیل دیگر یک چیز عجیب محسوب نمی‌شود (در حقیقت، حالا داشتن اکانت هات‌میل بسیار عجیب است). روز گذشته، اکانت رسمی گوگل توییتی را منتشر کرد که در آن آمده سرویس جیمیل دارای ۱.۵ میلیارد کاربر فعال است.

باید خاطرنشان کنیم این آمار به معنای وجود ۱.۵ میلیارد افراد واقعی که در سرتاسر دنیا از جیمیل‌ استفاده می‌کنند، نیست. زیرا بسیاری از افراد از ایمیل‌های مختلفی استفاده می‌کنند (مثلا یکی برای امور شخصی و دیگری برای امور کاری) و به همین خاطر افراد اصلی استفاده کننده از این سرویس کمتر است؛ اما هنوز هم چنین آماری یک موفقیت بسیار بزرگ برای گوگل محسوب می‌شود.

به‌عنوان مقایسه باید بگوییم که فیس‌بوک هم دارای بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال است.

منبع: UberGizmo