قالب های فارسی وردپرس 22

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 22

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

ویندوز 10 کاربران را به استفاده از مرورگر اج ترغیب می‌کند

مایکروسافت در اقدامی تازه، سعی دارد به استفاده‌کنندگان گوگل کروم و فایرفاکس در ویندوز ۱۰ اطلاع دهد که Edge از امنیت بیشتری نسبت به دو رقیب خود برخوردار است.

بنا به گفته‌ی سخنگوی مایکروسافت؛ نمایش این پیام از اوایل ماه نوامبر شروع شده است. در ماه جولای، مایکروسافت در موردی مشابه از کاربران خواسته بود مرورگر اج را به‌جای کروم و فایرفاکس (به دلیل مصرف بالای باتری) استفاده کنند.بنا به گزارش یکی از کاربران سایت Reddit با نام کاربری illCodeYouABrain، این پیام هم‌زمان با اجرای نرم‌افزار فایرفاکس نشان داده می‌شود؛ البته این موضوع همیشگی نیست و با هر بار اجرا شاهد نمایش این پیام نیستیم. همین اتفاق در زمان اجرای کروم نیز روی می‌دهد.

edge

در ماه جولای؛ سخنگوی مایکروسافت اعلام کرد این پیام برای ارائه‌ی سریع و آسان اطلاعات به کاربران طراحی شده است تا بتوانند با استفاده از آن، ویندوز ۱۰ را به بهترین شکل تجربه کنند.

این سخنگو بعد از  ظاهر شدن دوباره پیام، گفته است:

 در ویندوز ۱۰، کاربران قادرند تنظیمات پیش‌فرض برنامه‌ها را به انتخاب خود تغییر دهند و این موضوع شامل دریافت اطلاع‌رسانی‌های سیستمی نیز می‌شود؛ پس اگر می‌خواهید این پیام‌ها را دریافت نکنید، کافی است به Settings app بروید و در بخش System و زیرشاخه‌ی Notification، گزینه‌ی Get tips, tricks and suggestions as you use Windows را غیرفعال کنید.

موسسه‌ی NSS Labs که با مایکروسافت در زمینه‌ی بررسی و مطالعه بر روی مرورگرها سابقه‌ی همکاری دارد، در مقایسه‌ای که بین ۳ مرورگر بزرگ ویندوز انجام داده است، اج را پیروز این رقابت می‌داند.بخشی از پیام ظاهرشده این است که مرورگر اج می‌تواند بدافزار‌های سرقت و افشای اطلاعات کاربران (Social engineering) را ۲۱ درصد بیشتر مسدود کند و منبع این آمار مقایسه  NSS Labs است.

امنیت یکی از پارامترهای مهم در مرورگرها است و حقیقتا اج را می‌توان یک مرورگر امن نامید. مایکروسافت زمان زیادی صرف ارتقا و پیشرفت امنیت مرورگر خود کرده و منطقی است که بخواهد این موضوع را پررنگ‌تر نشان دهد. البته باید این مورد را در نظر گرفت که کروم و فایرفاکس هیچ‌کدام گزینه‌ای مانند سیستم نوتیفیکیشن اج ندارند. امسال مایکروسافت رقابت میان مرورگرهای ویندوز ۱۰ را به مرحله‌ی تازه‌ای رسانده است.

دلایلی که نشان می‌دهد گوگل تنها منبع ترافیک ورودی وبسایت‌ ها نیست

برای دارندگان وب‌سایت‌، گوگل قطعا یکی از اصلی‌ترین منابع ورود ترافیک به حساب می‌آید. در این مقاله قصد داریم به ۷ دلیلی بپردازیم که نشان می‌دهند گوگل تنها منبع ورودی ترافیک وب‌سایت‌ها نیست.

هنگامی که صحبت در مورد موج دنیای آنلاین به میان می‌آید، بسیاری از افراد تمرکز اصلی خود را بر جستجوهای افراد در وب معطوف می‌کنند و دلایل بسیار خوبی هم برای این تصمیم وجود دارد.

اگر محتوای مورد نظر خود را بهینه‌سازی نکرده باشید، حجم قابل توجهی از ترافیک ورودی وب‌سایت خود را از دست خواهید داد. درهرصورت احتمالا متعجب می‌شود اگر بدانید گوگل تنها پلتفرمی نیست که باعث ورود کاربران به وب‌سایت شما می‌شود.

در ادامه با زومیت همراه باشید تا مروری به سایر منابع ورود ترافیک به وب‌سایت‌ها داشته باشید.

guest blogging

۱- در نظر گرفتن وبلاگ‌نویسی به صورت میهمان و کمک سایرین

اگرچه وبلاگ‌نویسی به‌صورت میهمان راه مناسبی برای به دست آوردن بک‌لینک (backlink) نیست، اما صرفا این دلیل باعث نمی‌شود چنین اقدامی را به‌طور کامل انجام ندهید. اگر در مورد موضوع خاصی اطلاعاتی دارید، بد نیست گاهی به‌صورت میهمان پست‌هایی منتشر کنید.

البته ممکن است وبلاگ‌نویسی به‌صورت میهمان برای وب‌سایت شما از نظر بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو (SEO) چندان مؤثر واقع نشود؛ اما انجام این عمل در پلتفرم‌های مناسب باعث می‌شود حجم قابل توجهی ترافیک به وب‌سایت خود ارجاع دهید. با نوشتن پست به‌صورت میهمان برای سایر پلتفرم‌های مطرح، می‌توانید فالورها و طرفداران جدیدی برای وب‌سایت خود به دست آورید.

همکاری با وبلاگ نویسان دیگر

۲- همکاری با سایر وبلاگ‌نویس‌ها

همکاری با دیگر بلاگرها احتمالا درهای جدیدی برای بهبود وضعیت اقتصادی وب‌سایت‌ شما باز خواهد کرد.

اگر وبلاگ یا وب‌سایت شما مطالب خوب و همچنین مخاطبان قابل توجهی داشته باشد، این موضوع بدان معنا نیست که شما تنها فردی هستید که یک وبلاگ با موضوع مورد نظرتان دارید. در حقیقت اگر محبوبیت موضوع وب‌سایت خود را بررسی کنید، مطمئنا از نتایج به‌دست‌آمده شگفت‌زده خواهید شد؛ چراکه در این حالت وبلاگ‌نویس‌های دیگری پیدا خواهید کرد که موضوعی مشابه با موضوع شما را در پیش گرفته‌اند. به همین دلیل باید سعی کنید تا جایی که امکان دارد با سایر بلاگرهایی که موضوعاتی همانند هدف شما را دنبال می‌کنند، همکاری داشته باشید.

برای انجام این کار می‌توانید از بخش نظرات که در اکثر وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها وجود دارد، استفاده کنید. نکته‌ی مهم هنگام ثبت نظر این است که باید پیش از اقدام به ارسال دیدگاه خود، اطلاعات کاملی در مورد خود ارائه کنید. البته توجه داشته باشید که از درج نظرات بی‌ربط به موضوع پست یا نظرات عمومی خودداری کنید؛ چراکه در دنیای وبلاگ‌نویس‌ها چنین مواردی هرزنامه (اسپم) شناخته‌ می‌شوند و به‌احتمال زیاد حذف خواهند شد.

شبکه های اجتماعی

۳- به شبکه‌های اجتماعی موجود فکر کنید

وقتی صحبت از فکر کردن در مورد شبکه‌های اجتماعی باشد، چه پلتفرم‌هایی به ذهن شما می‌آید؟ فیس‌بوک! توییتر! این دو پلتفرم از جمله مهم‌ترین و بهترین شبکه‌های اجتماعی حال حاضر دنیا شناخته می‌شوند و هرکدام هدف مشخصی دارند، اما بد نیست نگاهی به سایر پلتفرم‌های اجتماعی آنلاین نیز داشته باشید؛ چراکه از طریق سایر شبکه‌های اجتماعی می‌توانید ترافیک قابل توجهی به وب‌سایت خود هدایت کنید.

به‌عنوان مثال، گوگل پلاس شاید در نگاه اول و در مقایسه با رقبایی چون فیس‌بوک چندان به چشم نیاید و تأثیر این پلتفرم به‌اندازه‌ی فیس‌بوک نباشد؛ اما بسیاری افراد هم‌اکنون با اشتراک‌گذاری محتوای مرتبط با گروه‌های موجود در این شبکه‌ی اجتماعی، به افزایش مخاطبان محتوای وب‌سایت یا وبلاگ خود کمک می‌کنند.

یافتن پلتفرم‌های دیگری که به بهبود مطالب وب‌سایتتان کمک کنند و شما را با سایر بلاگرهایی که هدفی مشابه شما دارند، آشنا کنند؛ می‌تواند در جذب مخاطب جدید بسیار مؤثر واقع شود. در این شرایط می‌توانید اطمینان حاصل کنید که یک منبع ترافیک ورودی همیشگی و ثابت برای محتوای خود دارید.

reddit

۴- محتوای خود را در Reddit به اشتراک بگذارید

اگر با Reddit آشنایی ندارید، باید بگوییم که این پلتفرم را می‌توان به‌عنوان یک تابلو اعلانات آنلاین توصیف کرد. میزان اهمیت و کاربردی بودن این پلتفرم به‌قدری است که تاکنون افراد و شرکت‌های محبوب و معروف زیادی روی آن سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه انجام داده‌اند؛ در این بین می‌توان به خواننده معروف Snoop Dogg اشاره کرد. در Reddit دسته‌بندی‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید محتوای خود را بر اساس نوع آن، در یکی از این دسته‌بندی‌ها به اشتراک بگذارید.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که پلتفرم مورد بحث مجهز به یک سیستم داخلی برای مقابله با اسپمرها است و به همین دلیل پیش از اقدام به اشتراک‌گذاری هرگونه محتوا در آن، باید از کیفیت و مناسب بودن آن اطمینان حاصل کنید. این مورد بسیار مهم است که مطالب خود را در دسته‌بندی‌های مرتبط قرار دهید.

علاوه بر این باید سعی کنید در این پلتفرم به یک کاربر فعال تبدیل شوید. اینکه فقط بخواهید برای ارسال محتوا به Reddit لاگین کنید، باعث می‌شود شما به‌عنوان فردی ناشناخته در بین کاربران باقی بمانید و به همین دلیل بهتر است با دیگران در تعامل باشید و در این پلتفرم به‌طور کاملا فعال حضور داشته باشید.

mailing list

۵- ساختن یک لیست ایمیل

پس از شروع وبلاگ‌نویسی، به دلیل اینکه ترافیک ما کم است؛ ایجاد یک لیست ایمیل شاید چندان ضروری به نظر نرسد. اما به‌مرور و با افزایش تعداد مخاطبان، ایجاد یک لیست ایمیل باید یکی از اولویت‌های شما باشد و درواقع باید این اقدام را تا آنجا که می‌توانید سریع انجام دهید.

اگر تعداد مخاطبان وبلاگ شما یک نفر در روز باشد؛ به این ترتیب در هر سال ۳۶۵ نفر از محتوای شما بازدید خواهند کرد. اگر یک صفحه برای ثبت‌نام داشته باشید و مطالب شما نیز کیفیت لازم را داشته باشند؛ در این حالت بیشتر مخاطبان علاقه‌مند هستند موارد بیشتری از شما را مطالعه کنند و به همین دلیل اغلب بازدیدکنندگان شما برای دریافت مطالب جدید، ثبت نام خواهند کرد.

شما می‌توانید از روش‌های مشابه نیز استفاده کنید و مثلا در ازای ثبت‌نام هر کاربر در لیست ایمیل سایت، یک کتاب الکترونیکی رایگان به آن‌ها هدیه دهید. در این حالت می‌بینید که چگونه در مدت‌زمانی کوتاه، تعداد بسیار زیادی مشترک در لیست خبرنامه‌ی وب‌سایت شما ثبت نام کرده‌اند.

forums

۶- از طریق انجمن‌های گفتگو با افراد علاقه‌مند به محتوای شما ارتباط برقرار کنید

اگرچه مدت زیادی از گسترش انجمن‌های گفتگو می‌گذرد؛ اما این نوع وب‌سایت‌ها همچنان یکی از بهترین و محبوب‌ترین مکان‌ها برای افرادی است که قصد دارند در مورد مباحث مختلف با دیگران مشورت کنند. شما در انجمن‌های گفتگوی آنلاین می‌توانید در مورد موضوعات مورد نظر خود از دیگران نظرخواهی یا در مباحث دیگران شرکت کنید. سعی کنید انجمن‌های آنلاینی بیابید که امکان بازاریابی برای محتوای شما در آن‌ها وجود داشته باشد.

همانند نوشتن نظر در وبلاگ سایر افراد، پیش از اظهار نظر در مباحث دیگران در انجمن‌های گفتگوی آنلاین بهتر است از مفید بودن و باکیفیت بودن پست خود اطمینان حاصل کنید. می‌توانید به دیگران پیشنهاد بدهید که از پست‌های وبلاگ یا وب‌سایت شما دیدن کنند، اما در عین حال می‌توانید در بخش امضاء پست‌ها، آدرس وب‌سایت یا وبلاگ خود را قرار دهید تا با ارسال هر نظر در انجمن‌های گفتگو، وب‌سایت شما نیز در معرض دید بقیه قرار گیرد. البته بار دیگر خاطرنشان می‌کنیم که نباید از این روش برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی اسپم استفاده کنید.

۷- از پلتفرم‌های ویدیویی استفاده کنید

بسیاری از افراد توجه بسیار زیادی به محتوای خود دارند تا از کیفیت آن اطمینان حاصل کنند. اما برخی دیگر کاری به تبدیل محتوای خود برای نمایش در سایر پلتفرم‌ها ندارند.

یوتیوب در هر ماه بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد و به همین دلیل منطقی به نظر می‌رسد که بخواهید محتوای خود را تا جایی که امکان دارد برای نمایش در این پلتفرم آماده کنید. نیازی نیست کیفیت ویدیوهای شما در حد تولیدات سینمایی باشد و همین که اطلاعات کافی و مناسب در ویدیوهای شما ارائه شود کافی به نظر می‌رسد. اگر همیشه سعی کنید ویدیوهای باکیفیت و مناسبی بسازید و آن را در یوتیوب به اشتراک بگذارید؛ وقتی تعداد مشترکان کانال شما افزایش یابد، قطعا از نتیجه‌ی کار شگفت‌زده خواهید شد.

یوتیوب یکی از زیرشاخه‌های بسیار مؤثر گوگل به‌حساب می‌آید و هر کاربر می‌تواند با ایجاد یک کانال در این پلتفرم، ترافیک قابل توجهی به محتوای خود جلب کند. علاوه بر این اگر ویدیوهای شما بازدیدکنندگان زیادی داشته باشند، از طریق برنامه‌ی گوگل‌ادسنس می‌توانید درآمد قابل توجهی نیز به دست آورید.

وقتی بخواهید وب‌سایت خود را تبلیغ کنید، مطمئنا باید توجه ویژه‌ای به موتور جستجوی گوگل داشته باشید؛ اما همان‌طور که در این مطلب اشاره کردیم، گوگل تنها منبع به دست آوردن مخاطب جدید محسوب نمی‌شود و شما می‌توانید از روش‌هایی که در این مقاله مرور کردیم نیز بهره ببرید.

توسعه دهنده front-end و آنچه باید در 2017 بیاموزید

محیط اطراف ما با سرعت بسیار زیادی در حال تغییر است. ما نیز تمایل پیدا کرده‌ایم که آخرین ابداعات را آزمایش کنیم و در اینترنت در مورد آن‌ها بحث کنیم. بهتر است کمی سرعتمان را کم کنیم و به چیزهایی بپردازیم که خیلی تغییر نمی‌کنند. چیزهایی که به نحو مؤثری کیفیت و ارزش کار ما و درک ما از ابزارهای جدید را بهبود می‌بخشند.

در این نوشته ایده‌ها و تجربه‌های یک توسعه دهنده‌ی front-end آمده است.

بیاموزید چگونه کدهای قابل خواندن بنویسید

بیشتر کار ما نوشتن کدهای تازه نیست، بلکه ویرایش کدهای حاضر است. این بدین معنا است که شما بیشتر از آن‌که کد بنویسید، آن را می‌خوانید. بنابراین نیاز دارید که کد خود را برای برنامه نویس بعدی بهینه کنید، نه برای کارفرما!

جاوا اسکریپت را عمیق‌تر یاد بگیرید

هر هفته یک چارچوب جاوا اسکریپت جدید عرضه می‌شود که از تمام چارچوب‌های قدیمی بهتر است. بنابراین زمان بیشتری صرف یادگیری چارچوب‌ها کنید تا آن که خود زبان را یاد بگیرید. اگر نمی‌دانید چارچوبی که از آن استفاده می‌کنید، چگونه کار می‌کند، کار خود را متوقف کنید و شروع به یادگیری بهتر زبان کنید تا زمانی که درک کنید ابزارهایی که استفاده می‌کنید، چگونه کار می‌کنند.

برنامه نویسی تابعی را یاد بگیرید

مدت‌ها بود که در جاوا اسکریپت به دنبال کلاس‌ها بودیم. حال که کلاس‌ها را به دست آورده‌ایم، دیگر آن‌ها را نمی‌خواهیم و به دنبال تابع‌ها هستیم. ما حتی HTML را با استفاده از تابع‌ها می‌نویسیم (JSX).

پایه و اساس دیزاین را یاد بگیرید

به عنوان توسعه دهنده‌ی front-end ما از هر کس دیگری در تیم، به کاربران نزدیک‌تر هستیم. شاید حتی از طراح‌ها نیز به آن‌ها نزدیک‌تر باشیم. اگر طراح‌ها مجبور باشند هر پیکسلی را که شما در صفحه قرار می‌دهید، ویرایش کنند، پس یک جای کار شما اشتباه است.

front end developer

یاد بگیرید چگونه با انسان‌ها کار کنید

برخی از ما به سراغ برنامه نویسی آمدیم، زیرا تعامل با کامپیوترها را به تعامل با انسان‌ها ترجیح می‌دهیم. متاسفانه این رویکرد نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

ما به ندرت در تنهایی کار می‌کنیم. ما باید با دیگر توسعه دهندگان، دیزاینرها، مدیران و حتی کاربران صحبت کنیم. ممکن است این کار برای شما مشکل باشد، اما اگر می‌خواهید چیستی و چرایی کاری را که انجام می‌دهید، بدانید؛ باید این کار را انجام دهید. زیرا اینجا است که ارزش کاری که ما انجام می‌دهیم، به دست خواهد آمد.

یاد بگیرید چطور برای انسان‌ها بنویسید

بخش زیادی از ارتباطات ما با همکاران و دیگر مردمان، متنی است: توصیفات متنی و نظرات، نظرات کدها، چت‌ها، ایمیل‌ها، توییت‌ها، پست وبلاگ‌ها و غیره.

تصور کنید که مردم چه زمانی را صرف خواندن و فهمیدن این متن‌ها می‌کنند. اگر بتوانید این زمان را با واضح و مشخص نوشتن کم کنید، دنیا جای بهتری برای کار کردن خواهد بود.

درایت علوم کامپیوتر قدیمی را یاد بگیرید.

توسعه‌ی front-end دیگر به منوهای متحرک محدود نیست. این کار نسبت به قبل خیلی پیچیده‌تر شده است و بخشی از بدنامی «جاوا اسکریپت خسته کننده» از افزایش پیچیدگی وظایفی که باید به سرانجام برسانیم، ریشه می‌گیرد.

یکی از نخستین مقاله هایی که در وبمستر خاکستری منتشر کردم،

۱٫ افزایش بازدید سایت به کمک انتشار محتوای طولانی و آسمان خراش
طبق پژوهشی که بدست سایت BuzzSumo و Moz مشترکا انجام شده است، محتواهایی با درازا اغلب از ۱۰۰۰ واژه یا اصطلاحا آسمان خراش، نرخ اشتراک گذاری و لینک دهی بیشتری دارند:

تاثیر طول درونمایه افزایش شدامد تارنما شدامد سایت طول محتوای شما به بیش از ۳۰۰۰ کلمه برسد، بیش از ۲۰۸% نرخ اشتراک گذاری بیشتری دارد، البته نه در ایران!

اگرچه بدبختانه شوربختانه در ایران دانش اشتراک گذاری محتوا و مطالب به آن شکل که در خارج از ایران رواج دارد، موجود نیست اما کماکان باید گفت محتواهای بیشتر از ۱۰۰۰ کلمه از چندین لحاظ تاثیر بسیار زیادی دارند :

مهم ترین نکته اینکه گوگل این گونه محتواها را بسیار برادر دارد.
این درونمایه معمولا زیاد کامل است و می تواند به احسان به تمامی نیازهای کاربر پذیرش دهد.
اگر افراد بخواهند به محتوایی لینک بدهند، بی گمان به چنین محتواهایی لینک می دهند چرا که کیفیت اکثریت دارد.
هنگام نگارش چنین محتواهایی، فرصت آن را دارید که از کلمات کلیدی بیشتری بهره‌گیری کنید.
بنابراین درست است که افزونه YoastSEO به شما پیشنهاد می کند کمینه ۳۰۰ کلمه درونمایه بنویسید اما من به شما توصیه اکید دارم که حداقل درازا محتواهای خود را در حتماً ۱۰۰۰ و یا حتی ۱۵۰۰ واژه نگاه دارید. در واقع لازم نیست حتما ۴ یا ۵ هزار نوشتار درون سایتتان داشته باشید، با ۴۰ ۵۰ مقاله با کیفیت و طولانی می تاب به رتبه های ۱ گوگل در بسیاری از کلمات کلیدی دست یافت! نمونه این مورد را می توانید در وبسایت برایان کیش رسیدگی کنید که چگونه با تنها ۴۰ مقاله، رتبه ۱ را در واژه ها پررقابت در پهنه سئو به خود اختصاص دیتا است.

من در وبمستر خاکستری نیز چنین روشی را در قبل گرفتم و حتی در ارتباط با کوچکترین موضوعات نیز دست کم ۱۰۰۰ واژه محتوا می نویسم. ولی باید بدانید که میانگین طول محتواهای وبمستر خاکستری، ۲۰۰۰ کلمه است. البته به تازگی تقسیم رفرنس های آموزشی را تاسیس کرده ام که هر رفرنس حداقل ۱۰ لغایت ۱۵ هزار واژه دارد!

۲٫ افزایش ترافیک وب سایت به شیوه ویرایش محتوای قدیمی
همه ما می دانیم که تولید محتوا اهمیت زیاد زیادی دارد و لازمه افزایش شدامد سایت این است که محتوای خوبی داشته باشیم. اما موردی که خیلی افراد از آن غافل می شوند ویرایش محتواهای قدیمی است!

ویرایش و آپدیت کردن یک محتوای کهنه نسبت به فرآوری یک محتوای تازه، قدرت فوق العاده بیشتری در افزایش ترافیک تارنما دارد!

بگذارید با آماری از وبسایت وبمستر خاکستری این موضوع را به شما اثبات افزایش بازدید گوگل سایت تاثیر ویرایش و بازنشر محتوای کهن بر افزایش ورودی سایت از گوگل

این شمردن و ارقام مربوط به نوشتار «بهترین ربات اینستاگرام» می باشد. این مقاله در نزدیک ۲ ماه بود که هیچ ویرایشی روی آن سپریدن نشده بود. برای همین من اقدام به ویرایش دوباره آن کردم.

همانطور که در عکس بالا می بینید، در تاریخ ۲۷June این نوشتار آپدیت شد و می بینید که ورودی این نوشتار از گوگل به میزان ۱۲۵% افزایش داشته است!

و مطمئن باشید تولید هیچ محتوایی نمی تواند در هفته اول برای شما چنین درصد رشدی را برپایی کند چرا که کمینه برای نمایه شدن بدست گوگل به چند روز سررسید دربایستن دارد و بعد متعلق به باید چشم براه باشید الی رتبه بندی ها صورت بگیرد… اما ویرایش درونمایه …!!

سوالی که اینجا قبل می آید این است که دقیقا «ویرایش» محتوای کهنه چگونه چهره می گیرد و شیوه صحیح آن چیست؟

درباره این سوژه در اپیزود ۱ ویدیوکست های بازاریابی دیجیتال گفتگو کرده ام اما اکنون می خواهم به طور کامل در ارتباط با این موضوع صحبت کنم. بعد پیوسته نوشتار را حتما بخوانید…

اصول و راهکارهای ویرایش محتوا
قبل از اینکه راهکارهای ویرایش درونمایه را رسیدگی کنیم، باید ببینیم چرا ویرایش محتوا چنین ارزشی برای گوگل دارد و اینقدر تند سبب افزایش بازدید می شود؟

در رفرنس تعلیم جامع سئو (که فعلا در دست تالیف است!) به طور کامل در ارتباط با این موضوع گفتگو کردیم که قصد نهایی گوگل چیست. هدف گوگل این است که بهترین نتیجه را به کاربر نمایش دهد و رضایت او را جلب کند.

در نتیجه محتوایی که قدیمی و از ردیف بیرون شده باشد به شایستن بسیار برای بیننده جذاب نخواهد بود، ولی اگر یک درونمایه بصورت منظم و ماهانه آپدیت شود چه؟! بی گمان گوگل متوجه این جستار می شود و این محتوا به عنوان یک محتوای دائم سبز معرفی می شود. گوگل عاشق چنین محتواهایی است چرا که در هر زمانی برای کاربر سودمند و ارزشمند خواهد بود.

بنابراین با آپدیت و ویرایش همیشگی محتواهای خود، گوگل را عاشق وبسایت خویش می کنید و در ازای آن گوگل به افزایش شدامد سایت شما کمک می کند و ورودی بیشتری برای شما می فرستد.

اکنون می خواهم چند تدبیر ویرایش درونمایه را با شما در میان بگذارم :

– افزودن به درازا محتوا

یکی از ساده ترین راهکارها برای اینکه به گوگل نشانه دهیم محتوای ما آپدیت شده است، این است که طول درونمایه را زیادتر کنیم!

توجه کنید که در متن اضافه شده حتما قالب کلی درونمایه را رعایت نماییم و با همان لحن و با همان زبان گفتگو کنیم و درضمن از آوردن کلمات کلیدی و LSIهای آن غافل نشوید.

البته پروا کنید که این روش کارایی چندانی در افزایش شدامد وب سایت ندارد ولی به کمک طریق های بعدی به نشانه آن افزوده خواهد شد.

– اضافه کردن واژه ها کلیدی بیشتر و نیرومند به محتوا

یکی از بهترین و بزرگترین الگوریتم های گوگل، الگوریتم Rank Brain بود که به این موتور جستجو کمک می کند مفهوم عبارت های جستجو شده را بفهمد و طبق مفهوم جستجو کند، نه فقط طبق کلمه کلیدی!

بنابراین به کمک این الگوریتم، وبسایت شما ممکن است حتی برای کلماتی که در محتوای شما هستی ندارند نیز بالا بیاید، چرا که مفهوم اصلی و بیچارگی کاربر را دربر دارد.

خبر خوب این که گوگل این واژه ها را به شما آگاهی می دهد! به کمک ابزار گوگل وبمستر تولز ، در تقسیم Search Analytics می توانید واژه ها و کوئری هایی را ببینید که گوگل دریافتن می کند محتوای شما به آنها تقرب زیادی دارد.

حال وظیفه شما این است که محتوای قدیمی خویش را برای این واژه ها نیز بهینه کنید و جایگاه خود را در این واژه ها احتمالی (اما خفته قدرتمند!) تثبیت کنید!

بگذارید با یک نمونه بیشتر روشنگری بدهم :

یکی از نخستین مقاله هایی که در وبمستر خاکستری منتشر کردم، نوشتار «۰ لغایت ۱۰۰ اکسپلور اینستاگرام» بود.

این نوشتار در نخست با کلماتی مشابه ؛ تب اکسپلور اینستاگرام ، تعلیم اکسپلور اینستاگرام، اکسپلورر اینستاگرام و … جز رتبه های ۸-۱۰ بود و بازدید نسبتا ثابتی داشت. ولی وقتی به گوگل وبمستر تولز مراجعه کردم، با یک صحنه به راستی جالب روبرو شدم!

گوگل گاهی محتوای من را با عباراتی مانند : «چگونه پست خود را جهانی کنیم» بالا آورده و سپس مجددا به صفحه های پایین تر دستگیر بود!

پرلگو، استارتاپی مشابه اسپاتیفای برای کتاب های مرجع

بنیان‌گذاران استارتاپ Perlego پلت‌فرمی طراحی کرده‌اند که دسترسی نامحدود به صدها هزار کتابالکترونیکی مرجع و حرفه‌ای را برای دانشجویان و متخصصان در ازای پرداخت ماهانه ۱۲ پوند فراهم کرده است. این استارتاپ با ۶۵۰ ناشر از جمله انتشارات دانشگاه آکسفورد، انتشارات دانشگاهپرینستون، انتشارات آموزش عالی مک‌میلان و انتشارات Cengage همکاری کرده است. سهم ناشران از این معامله ۶۵ درصد حق اشتراک پرداخت شده بر اساس مصرف توسط کاربران است.

قیمت کتاب مرجع نسبت به سال ۱۹۷۰ حدود ۱۵ برابر یا سه برابر نرخ تورم افزایش پیدا کرده است. در انگلستان هر دانشجو به طور متوسط ۴۳۹ پوند در سال برای کتاب مرجع خرج می‌کند. این هزینه‌ی اضافه جدای از هزینه‌ی بالای تحصیل دانشجویان و بدهی آن‌ها بوده که قرار است امسال در انگلستان مجددا افزایش پیدا کند. استارتاپ پرلگو به ناشران کمک می‌کند تا درآمد خوبی از فروش محتوای خود به دانشجویان با درآمد پایین داشته باشند. این قشر از دانشجویان کتاب‌های مرجع مورد نیاز خود را معمولا از فروشگاه‌های دست دوم فروشی تهیه کرده یا نسخه‌ی غیرقانونی آن را دانلود می‌کنند.

perlego

بنابراین همکاری با این استارتاپ هم به نفع ناشران و هم به نفع دانشجویان است. از طرفی ناشران به لیستی از عناوین فروخته شده، کتاب‌های پرطرفدار و سایر جزئیات خریدار نیز دسترسی خواهند داشت. بنیان‌گذار این استارتاپ می‌گوید دانشجویان تنها با پرداخت ۱۲ پوند به صورت ماهانه به بهترین کتاب‌های مرجع دسترسی نامحدود خواهند داشت. شرایط استفاده از امکانات سایت پیچیده نیست و علاوه بر افزایش درآمد ناشران، داده‌ی خوبی از خریداران را در اختیارشان قرار می‌دهد و همچنین با کپی غیرقانونی کتاب‌ها مقابله می‌کند.

استارتاپ پرلگو قصد دارد با سرمایه‌ای که به تازگی جذب کرده تیم خود را گسترش داده و بازار بزرگ انگلستان و اروپا را تحت پوشش قرار دهد. همچنین قصد دارد با توسعه‌ی محصولات خود برای دانشجویان و افراد متخصص امکانات بهتری را در آینده ارائه دهد.