۱٫ افزایش بازدید سایت به کمک انتشار محتوای طولانی و آسمان خراش
طبق پژوهشی که بدست سایت BuzzSumo و Moz مشترکا انجام شده است، محتواهایی با درازا اغلب از ۱۰۰۰ واژه یا اصطلاحا آسمان خراش، نرخ اشتراک گذاری و لینک دهی بیشتری دارند:
تاثیر طول درونمایه افزایش شدامد تارنما شدامد سایت طول محتوای شما به بیش از ۳۰۰۰ کلمه برسد، بیش از ۲۰۸% نرخ اشتراک گذاری بیشتری دارد، البته نه در ایران!
اگرچه بدبختانه شوربختانه در ایران دانش اشتراک گذاری محتوا و مطالب به آن شکل که در خارج از ایران رواج دارد، موجود نیست اما کماکان باید گفت محتواهای بیشتر از ۱۰۰۰ کلمه از چندین لحاظ تاثیر بسیار زیادی دارند :
مهم ترین نکته اینکه گوگل این گونه محتواها را بسیار برادر دارد.
این درونمایه معمولا زیاد کامل است و می تواند به احسان به تمامی نیازهای کاربر پذیرش دهد.
اگر افراد بخواهند به محتوایی لینک بدهند، بی گمان به چنین محتواهایی لینک می دهند چرا که کیفیت اکثریت دارد.
هنگام نگارش چنین محتواهایی، فرصت آن را دارید که از کلمات کلیدی بیشتری بهرهگیری کنید.
بنابراین درست است که افزونه YoastSEO به شما پیشنهاد می کند کمینه ۳۰۰ کلمه درونمایه بنویسید اما من به شما توصیه اکید دارم که حداقل درازا محتواهای خود را در حتماً ۱۰۰۰ و یا حتی ۱۵۰۰ واژه نگاه دارید. در واقع لازم نیست حتما ۴ یا ۵ هزار نوشتار درون سایتتان داشته باشید، با ۴۰ ۵۰ مقاله با کیفیت و طولانی می تاب به رتبه های ۱ گوگل در بسیاری از کلمات کلیدی دست یافت! نمونه این مورد را می توانید در وبسایت برایان کیش رسیدگی کنید که چگونه با تنها ۴۰ مقاله، رتبه ۱ را در واژه ها پررقابت در پهنه سئو به خود اختصاص دیتا است.
من در وبمستر خاکستری نیز چنین روشی را در قبل گرفتم و حتی در ارتباط با کوچکترین موضوعات نیز دست کم ۱۰۰۰ واژه محتوا می نویسم. ولی باید بدانید که میانگین طول محتواهای وبمستر خاکستری، ۲۰۰۰ کلمه است. البته به تازگی تقسیم رفرنس های آموزشی را تاسیس کرده ام که هر رفرنس حداقل ۱۰ لغایت ۱۵ هزار واژه دارد!
۲٫ افزایش ترافیک وب سایت به شیوه ویرایش محتوای قدیمی
همه ما می دانیم که تولید محتوا اهمیت زیاد زیادی دارد و لازمه افزایش شدامد سایت این است که محتوای خوبی داشته باشیم. اما موردی که خیلی افراد از آن غافل می شوند ویرایش محتواهای قدیمی است!
ویرایش و آپدیت کردن یک محتوای کهنه نسبت به فرآوری یک محتوای تازه، قدرت فوق العاده بیشتری در افزایش ترافیک تارنما دارد!
بگذارید با آماری از وبسایت وبمستر خاکستری این موضوع را به شما اثبات
افزایش بازدید گوگل سایت تاثیر ویرایش و بازنشر محتوای کهن بر افزایش ورودی سایت از گوگل
این شمردن و ارقام مربوط به نوشتار «بهترین ربات اینستاگرام» می باشد. این مقاله در نزدیک ۲ ماه بود که هیچ ویرایشی روی آن سپریدن نشده بود. برای همین من اقدام به ویرایش دوباره آن کردم.
همانطور که در عکس بالا می بینید، در تاریخ ۲۷June این نوشتار آپدیت شد و می بینید که ورودی این نوشتار از گوگل به میزان ۱۲۵% افزایش داشته است!
و مطمئن باشید تولید هیچ محتوایی نمی تواند در هفته اول برای شما چنین درصد رشدی را برپایی کند چرا که کمینه برای نمایه شدن بدست گوگل به چند روز سررسید دربایستن دارد و بعد متعلق به باید چشم براه باشید الی رتبه بندی ها صورت بگیرد… اما ویرایش درونمایه …!!
سوالی که اینجا قبل می آید این است که دقیقا «ویرایش» محتوای کهنه چگونه چهره می گیرد و شیوه صحیح آن چیست؟
درباره این سوژه در اپیزود ۱ ویدیوکست های بازاریابی دیجیتال گفتگو کرده ام اما اکنون می خواهم به طور کامل در ارتباط با این موضوع صحبت کنم. بعد پیوسته نوشتار را حتما بخوانید…
اصول و راهکارهای ویرایش محتوا
قبل از اینکه راهکارهای ویرایش درونمایه را رسیدگی کنیم، باید ببینیم چرا ویرایش محتوا چنین ارزشی برای گوگل دارد و اینقدر تند سبب افزایش بازدید می شود؟
در رفرنس تعلیم جامع سئو (که فعلا در دست تالیف است!) به طور کامل در ارتباط با این موضوع گفتگو کردیم که قصد نهایی گوگل چیست. هدف گوگل این است که بهترین نتیجه را به کاربر نمایش دهد و رضایت او را جلب کند.
در نتیجه محتوایی که قدیمی و از ردیف بیرون شده باشد به شایستن بسیار برای بیننده جذاب نخواهد بود، ولی اگر یک درونمایه بصورت منظم و ماهانه آپدیت شود چه؟! بی گمان گوگل متوجه این جستار می شود و این محتوا به عنوان یک محتوای دائم سبز معرفی می شود. گوگل عاشق چنین محتواهایی است چرا که در هر زمانی برای کاربر سودمند و ارزشمند خواهد بود.
بنابراین با آپدیت و ویرایش همیشگی محتواهای خود، گوگل را عاشق وبسایت خویش می کنید و در ازای آن گوگل به افزایش شدامد سایت شما کمک می کند و ورودی بیشتری برای شما می فرستد.
اکنون می خواهم چند تدبیر ویرایش درونمایه را با شما در میان بگذارم :
– افزودن به درازا محتوا
یکی از ساده ترین راهکارها برای اینکه به گوگل نشانه دهیم محتوای ما آپدیت شده است، این است که طول درونمایه را زیادتر کنیم!
توجه کنید که در متن اضافه شده حتما قالب کلی درونمایه را رعایت نماییم و با همان لحن و با همان زبان گفتگو کنیم و درضمن از آوردن کلمات کلیدی و LSIهای آن غافل نشوید.
البته پروا کنید که این روش کارایی چندانی در افزایش شدامد وب سایت ندارد ولی به کمک طریق های بعدی به نشانه آن افزوده خواهد شد.
– اضافه کردن واژه ها کلیدی بیشتر و نیرومند به محتوا
یکی از بهترین و بزرگترین الگوریتم های گوگل، الگوریتم Rank Brain بود که به این موتور جستجو کمک می کند مفهوم عبارت های جستجو شده را بفهمد و طبق مفهوم جستجو کند، نه فقط طبق کلمه کلیدی!
بنابراین به کمک این الگوریتم، وبسایت شما ممکن است حتی برای کلماتی که در محتوای شما هستی ندارند نیز بالا بیاید، چرا که مفهوم اصلی و بیچارگی کاربر را دربر دارد.
خبر خوب این که گوگل این واژه ها را به شما آگاهی می دهد! به کمک ابزار گوگل وبمستر تولز ، در تقسیم Search Analytics می توانید واژه ها و کوئری هایی را ببینید که گوگل دریافتن می کند محتوای شما به آنها تقرب زیادی دارد.
حال وظیفه شما این است که محتوای قدیمی خویش را برای این واژه ها نیز بهینه کنید و جایگاه خود را در این واژه ها احتمالی (اما خفته قدرتمند!) تثبیت کنید!
بگذارید با یک نمونه بیشتر روشنگری بدهم :
یکی از نخستین مقاله هایی که در وبمستر خاکستری منتشر کردم، نوشتار «۰ لغایت ۱۰۰ اکسپلور اینستاگرام» بود.
این نوشتار در نخست با کلماتی مشابه ؛ تب اکسپلور اینستاگرام ، تعلیم اکسپلور اینستاگرام، اکسپلورر اینستاگرام و … جز رتبه های ۸-۱۰ بود و بازدید نسبتا ثابتی داشت. ولی وقتی به گوگل وبمستر تولز مراجعه کردم، با یک صحنه به راستی جالب روبرو شدم!
گوگل گاهی محتوای من را با عباراتی مانند : «چگونه پست خود را جهانی کنیم» بالا آورده و سپس مجددا به صفحه های پایین تر دستگیر بود!