لینک بیلدینگ به چه معنا است
ما در این نوشتار کوشش نموده ایم تعلیم لینک بیلدینگ در سال 2018 با بهترین گذرگاه ها را برای شما روشنگری دهیم. رهنمود می نماییم حتما لغایت انتهای مقاله را مطالعه نمایید.
در آغاز به تعریف واژه لینک بیلدینگ خواهیم پرداخت. لینک بیلدینگ و یا بصورت صحیح “link bulding” در واژه به معنای فرایند ساختن لینک است. اما مگر می نا لینک را ساخت؟ بله. می تاب با فرایندهای اصولی لینک سازی را که کمک شایانی به سئو سایت می کند انجام داد. در پیوستگی به توضیح این موضوع خواهیم پرداخت
لینک بیلدینگ چه تاثیری بر سایت دارد
شاید برایتان جای سوال باشد که چرا و چگونه لینک سازی کارایی بر سایت و در واقع کارایی بر سئو سایت دارد. ما در مقاله ی آموزش لینک سازی به تشریح نحوه کارایی قراردادن یا لینک بر سئو را روشنگری داده ایم و در اینجا بصورت اختصار به ذکر آن می پردازیم. داشتن لینک برای یک تارنما که با اسم بک لینک نیز شناخته می شود، یکی از فاکتورهای اساسی گوگل برای رتبه دادن به وب سایتهای مختلف است. به نحوی که یک سایت علیرغم محتوای مفید و کارساز بدون داشتن لینک بیلدینگ، در سئو هیچ چیز توسط نخواهد آورد. البته لینک بیلدینگ اگر بنیادین نباشد شدنی است به سئو ضربه بزند و مایه اسپم شدن سایت شما گردد. در پیوستگی به توضیح این جستار نیز خواهیم پرداخت.
چگونه لینک بیلدینگ را سپریدن دهیم
راههای زیادی وجود دارد که شما برای سایت خویش لینک تعبیه نمایید. البته این به معنای درست بودن تمام این راهکارها نخواهد بود و باید نکات ایمنی را برای نتیجه اخذ در سئو رعایت نمایید.
با به کارگیری روشهای ذیل می توانید برای سایت خویش لینک سازی نمایید:
در شبکه های اجتماعی لینک سازی کنید
شبکه های اجتماعی تقسیم وسیعی از حیات ما را در بر گرفته اند. یکی از راههایی که می تاب به سئو سایت کمک کرد، ورودی گرفتن از شبکه های اجتماعی با انتشار لینک صفحات است. کافیست در شبکه های اجتماعی دوست داشتنی عضو شوید و لینک بیلدینگ را اغاز کنید. در آموزش سئو وردپرس رایگان شبکه های اجتماعی همانند گوگل پلاس، توییتر، فیسبوک، لینکداین مثال های خارجی و فیس نما، هم میهن و کلوب نمونه های داخلی هستند که می توانید مورد بهرهگیری قرار دهید. البته آمار شبکه های اجتماعی زیاد بسیار است اما ما از اسم بردن آنها پرهیز می نماییم. شما می توانید از همگی این شبکه ها کاربرد نمایید.
در سرویس های تارنگار دهی ثبت نام نمایید
همه ما با سرویس های وبلاگدهی آشنایی داریم. وبلاگدهی احد از راههای لینک بیلدینگ است که بسادگی می تاب متعلق به بهره برد. اگر توانایی فرآوری محتوا دارید می توانید برای بلاگ خود نیز درونمایه فرآوری کنید و از آن برای لینک سازی استفاده نمایید. استفاده از این روش هم تا حدودی برای سئو سودمند است.
در انجمن ها پرکار شوید
یکی از راههای گرفتن لینک مفید، تکاپو در فروم ها و مجلس ها است. ولی چگونه؟ ابتدا باید مجلس های پیوسته با فعالیت خویش را پیدا کنید. برای این کار کافیست کمی در گوگل جستجو نمایید. مثلا برای سئو جستجو می نماییم " مجلس سئو " و اگر موضوع سایت شما تخصصی است و مجلس ندارد، از مجلس های عمومی بهرمند شوید. وارد این سایت ها که بشوید، بسیاری از کاربران سوالهای بدون جوابی دارند که می توانید با پاسخ صحیح و در ادامه درج لینک سایت و درخواست از کاربر برای ورود به سایت شما، برای خود لینک بیلدینگ سپریدن دهید.
سعی کنید هیچ وقت لینک خریداری نکنید
یکی از مواردی که گمان کردن پنالتی گرفت سایت شما و اسپم شدن آن را زیاد بسیار بالا می برد، خریدن لینک است. شاید سپریدن دادن کارهایی که لغایت کنون گفته ایم برای شما مشکل و موعد بر باشد و در واقع همینگونه هم هست و تصمیم بگیرید به جای صرف زمان، خرج نمایید. ولی اگر منظور خرج کردن را دارید نیز باید این نکته را در نظر داشته باشید که این شغل به دلیل حساسیت بسیار باید توسط خبره با تجربه اتمام پذیرد. پیشنهاد می شود عملیات لینک سازی خود را به گروه کارآزموده بسپارید و یا در دوره آموزش سئو کمپانی نمایید. 7سئو ارائه دهنده خدمات سئو با بهترین کیفیت و بصورت سئو تضمینی. کافیست با شماره تلفن درج شده در سایت تماس حاصل نمایید و درخواست خود را مطرح نمایید.
توییتر یکی دو سالی است که جدیتر از همیشه با پستهای اسپم و توهینآمیز در این شبکه اجتماعی مبارزه میکند و در همین راستا قابلیتهای متعددی به اپلیکیشن خود اضافه کرده است. اما این بار شیوه مبارزه خود را تغییر داده و تلاش کرده که با اعمال محدودیت، جلوی گسترش پستهای اسپم را بگیرد.
به گفته مدیران این شبکه اجتماعی، توییتر از این پس به طور روزانه فقط اجازه فالو کردن ۴۰۰ نفر را به هر حساب کاربری میدهد. این در شرایطی است که تا پیش از اعمال این محدودیت، میتوانستید روزانه تا سقف ۱۰۰۰ نفر را هم فالو کنید.
توییتر عقیده دارد که فالو/آنفالو کردنهای متعدد، کاریست که اسپمرها انجام میدهند. بنابراین تصمیم گرفته که با کاهش سقف روزانه فالو کردن افراد به کمتر از نصف میزان قبلی، جلوی فعالیت حسابهای اسپمرها را تا حد زیادی بگیرد.
توییتر تا امروز برای مبارزه با حسابهای کاربری جعلی، رباتها و اسپمرها تلاش زیادی به خرج داده به طوری که در آخرین پاکسازی انجام گرفته، میزان کاربران فعال ماهانه آن با کاهش قابل توجهی مواجه بوده است.
مطابق آخرین آمار منتشر شده، میزان کاربران فعال ماهانه این شبکه اجتماعی در ماه اکتبر سال گذشته به 326 میلیون نفر رسید که نسبت به آمار قبلی با کاهش محسوسی مواجه بوده است. با این وجود، مبارزه توییتر با حسابهای جعلی، رباتهای سیاسی و نفرتپراکنی در محیط این شبکه اجتماعی همچنان ادامه دارد.
اما در کنار برخورد با پستهای اسپم، توییتر در پی ایجاد اصلاحاتی در مکانیزم مکالمات هم هست که با این شیوه فضایی سالم برای شکلگیری بحثهای سازنده میان کاربران خود ایجاد کند. در همین راستا، چندی پیش سه لیبل برای متمایز کردن افراد حاضر در بحثهای زیر هر توییت معرفی شد که میتوانند به ایجاد شفافیت هر چه بیشتر در بحثها کمک کنند.
هواوی بر خلاف تصور تمامی تحلیلگران صنعت تکنولوژی قصد دارد که چیپ 5G خود را منحصراً به اپل بفروشد. البته اگر آمریکا کمپانی هواوی و خرید تجهیزات 5G این شرکت را تحریم نمیکرد، همکاری دو شرکت میتوانست مفید باشد و دیگر کمپانی های حاضر در این بازار را نگران کند.
به گزارش Engadget، هواوی امیدوار است که بتواند مودم های Balong 5000 خود را به صورت کاملاً انحصاری برای شرکت اپل بفرستد و کمپانی کوپرتینوی به مشتری مستقیم مودمهای 5G این برند چینی بدل گردد.
گفتنی است که اپل در جایگزین کردن چیپ های سلولی 4G خود با مدل های 5G جدیدتر خود دچار مشکل شده و خرید مودم های 5G هواوی میتواند کلید حل مشکلات فعلی این شرکت باشد.
گزارشات حاکی از آن است که اپل منتظر شریک قدیمی خود یعنی اینتل مانده تا این شرکت مودم های 5G مناسب برای آیفون را تولید کند. با این وجود، احتمال دارد که چیپ های این شرکت تا سال ۲۰۲۰ تولید نشوند.
از سوی دیگر شایعاتی منتشر شده که نشان میدهد اپل قصد ندارد از چیپ 5G کوالکام، سامسونگ یا مدیاتک استفاده کند. بنابراین هواوی آخرین گزینه باقی مانده روی میز اپل به شمار میرود و قرارداد همکاری میان این دو شرکت میتوانست مشکلات اساسی کمپانی کوپرتینویی را حل کند.
با این حال تصویب قوانین تحریم هواوی توسط آمریکا که به گفتهی سازمان ملل انگیزه سیاسی دارد، احتمال همکاری این دو شرکت را بسیار پایین آورده و امضای قراداد را تا حدودی غیر ممکن کرده است.
خرید تجهیزات 5G هواوی توسط اپل به احتمال زیاد تبعات منفی زیادی برای این شرکت دارد و با توجه به جو منفی بوجود آمده علیه برند چینی، اعتماد کاربران از آیفون ها نیز سلب خواهد کرد. با این حال هواوی هنوز امیدوار است که چنین اتفاقی رخ دهد و اپل به مشتری اختصاصی تجهیزات 5G این برند بدل گردد.
برخی روزنامههای کشور در سال جدید با قیمتی دو برابر روی دکههای مطبوعاتی قرار گرفتند. کتابهای چاپ شده در ماههای پایانی سال ۱۳۹۷ مقدار تیراژی داشتند که تعداد آن به سختی از ۵۰۰ جلد بیشتر بود و قیمت یک کتاب چهارصد صفحهای هم نزدیک به ۵۰ هزار تومان رسید. این روزها حتی اگر به بسیاری از رستورانها سر بزنید، قیمت منوی خود را با توجه به گرانیهای اخیر تغییر دادهاند ولی این تغییرات را با ماژیک روی منو نوشتند و زمانی که علت این کار را جویا شوید میگویند: «کاغذ بسیار گران شده است.»
گرانی کاغذ در چند ماه اخیر بیداد میکند و بازار نشر کشور در خطر بزرگی قرار گرفته است. کارشناسان پیش بینی میکنند نمایشگاه کتاب پیش رو، کمترین استقبال را نسبت به سالهای گذشته داشته باشد چرا که کتاب عملا از سبد خرید کالای بسیاری از مردم حذف شده است. گرانی کاغذ و کمیاب بودن انواع خاصی از آن، باعث میشود که یک راه گریز به ذهنمان برسد: نشر دیجیتال. اما آیا نشر دیجیتال میتواند جایگزین کاغذ باشد؟
«محمد صدوقی» مدیرعامل طاقچه نیز در گفتگو با دیجیاتو میگوید که در دنیا قیمت کتاب بیشتر مرتبط با محتوا و نویسنده آن است تا بخاطر عوامل مربوط به چاپ آن، اما در ایران مساله قیمت کاغذ اصلیترین موضوع است. او با تایید این مساله که قیمت نسخههای الکترونیکی کتابها به تبع گران شدن نسخه فیزیکی کتب، کمی بالا رفته به دیجیاتو میگوید:
«اما باید بدانیم در دنیا تفاوت قیمت چندانی بین نسخه الکترونیکی و چاپی وجود ندارد. کتب الکترونیکی در ایران در ابتدای کار با قیمت بسیار پایین وارد شد تا این فرهنگ در بین مردم جا بیفتد.»
۱۵ میلیارد تومان گردش سالانه بازار نشر الکترونیک کشور است
صدوقی باور دارد که سال ۹۸ سالی برای بزرگ شدن نشر الکترونیک در کشور خواهد بود و معتقد است که سهم بازار کاغذی نیز همچنان محفوظ باقی خواهد ماند. به گفته او در اواخر سال ۹۷ چهار پلتفرم مهم عرضه کتاب صوتی و الکترونیکی (کتابراه، نوار، فیدیبو، طاقچه) در ماه یک میلیارد تومان فروش داشتهاند:
«بازار نشر الکترونیک با احتساب تمامی سایتها سالانه ۱۵ میلیارد تومان است و این رقم در سال جدید نیز بزرگتر خواهد شد و یک رشد سه برابری را خواهیم داشت. بین ۵۰ تا ۷۰ درصد این مقدار نیز برای ناشرین خواهد بود و این موضوع میتواند کمک بزرگی برای این اصناف باشد. ضمنا ما در تلاش هستیم از عرضه غیر قانونی کتاب جلوگیری کنیم تا حق و حقوق مولفین و ناشرین حفظ شود.»
او گران شدن نسخه چاپی کتب را فرصتی مناسب برای تعدیل شدن قیمتهای نسخه الکترونیکی میداند و باور دارد که این کالای دیجیتال در حال حاضر قیمت واقعی خودش را ندارد: «البته یادمان نرود پلتفرمها صرفا مشاور دهنده قیمتها هستند.»
صدوقی پیامدهای گران شدن هزینههای چاپ را در دو دسته مثبت و منفی برای نشر دیجیتال قرار میدهد. او خبر از استقبال بیشتر ناشرین به بازار چاپ الکترونیک میدهد و میگوید که بسیاری از ناشران محتوای کتابها را آماده دارند ولی به علت گرانی کاغذ، از چاپ آن صرف نظر کرده و رو به نشر الکترونیکی آن آوردهاند. به گفته مدیر عامل طاقچه مردم کالای فرهنگی را زودتر از هر کالای دیگری از سبد خانوار حذف میکنند و نگرانی خود را نسبت به حذف کتاب، چه فیزیکی و چه دیجیتالی، از سبد خانوادهها ابراز میکند: «ما سعی میکنیم که هر دو طرف یعنی هم ناشران و هم مردم را در نظر بگیریم تا این تهدید تبدیل به فرصت شود.»
بازار چاپ فیزیکی و نشر الکترونیک مکمل یکدیگر هستند
«نوا صفایی» در بازار نشر کشور فعالیت میکند و معتقد است که بازار دیجیتال نمیتواند جایگزین صنعت چاپ شود اما تاکید دارد هر دوی این بازارها مکمل یکدیگر خواهند بود. او با اشاره به بازار بینالمللی و آمریکا به دیجیاتو میگوید:
«بزرگترین بازار نشر و کتاب متعلق به آمریکاست و سالیان سال است که غولهای بزرگی چون آمازون وارد این فضا شدند اما با وجود پیشرفتهای متعدد هنوز نتوانستند به طور علنی و عملی جایگزین بازار کتابهای چاپی در این کشور شوند؛ با این وجود مردم کتابخوان به نظرات کاربران آمازون،گودریدز و امثالهم و همچنین میزان فروش نسخههای الکترونیک توجه ویژهای دارند.»
نسخه الکترونیکی جراید پرفروشتر خواهند شد
او علت این عدم موفقیت صد در صدی را بیشتر در سلیقه عاشقان کتاب میداند و باور دارد که مشکلاتی اعم از عدم توانایی فروش، تبادل و قرض دادن کتب فیزیکی و همچنین گران بودن دستگاههای کتابخوان از دیگر دلایلی است که مارکت جهانی همچنان روی صنعت چاپ پافشاری کرده است. صفایی در پاسخ به این سوال که بازار نشر دیجیتال در مورد جراید چه کار میتواند بکند میگوید:
«در مورد جراید اوضاع فرق دارد. باید گفت که رسانههای برخط و دیجیتال عملا جایگزین روزنامه ها شدند و تنها پس از انتشار چند دقیقه از روزنامه، تمامی اخبار روزنامهها را در خود جای میدهند. خود جراید نسخه آنلاینشان را از ساعات بامدادی در وبسایتها قرار میدهند. این حرف بدان معنا نیست که روزنامه و روزنامه نگاری بسته شده، اتفاقا در دوران اخبار مینی مال و سریع امروزی، گزارشات تحلیلی روزنامهها بسیار حائز اهمیت است اما تصور میکنم فروش نسخههای دیجیتال روزنامهها بخت و اقبال بهتری نسبت به بازار کتاب داشته باشد، هرچند خوانش روزنامه در دسکتاپ یا موبایل به مراتب سختتر از خوانش یک کتاب است اما با این وجود قیمت تمام شده نسخه دیجیتالی و راحتی در دسترس بودن مردم را به سمت خواندن نسخههای الکترونیکی جراید میبرد.»
اگرچه در مراسم رونمایی گوشیهای سری گلکسی S10، «دیجی کو»، مدیرعامل سامسونگ موبایل از اجرای برنامه پشتیبانی ۲۴ ساعته گوشیهای سامسونگ در تمامی روزهای هفته در سراسر جهان خبر داد اما اکنون سامسونگ ایران با انتشار بیانیهای خبر داده است که کشورمان از اولین بازارهایی بود که سامسونگ در آن خدمات پشتیبانی موبایل را به شکل ۲۴ ساعته در اختیار کاربران خود قرار داد.
برنامهی شرکت سامسونگ الکترونیکس این است که پشتیبانی ۲۴ ساعته خود را تا سال ۲۰۲۰ در تمام کشورهایی که در آنها فعالیت میکند، عملیاتی نماید. با این حال اینطور که سامسونگ ایران میگوید، کشورمان جزو اولین بازارهایی بود که از ماهها قبل از رونمایی گلکسی S10 و با هدف جلب رضایت مشتریان و ایجاد بهترین تجربه کاربری در حوزه موبایل، خدمات پشتیبانی موبایل را به صورت شبانهروزی عرضه میکرد. براساس این برنامه، کاربران گوشیهای همراه سامسونگ این امکان را دارند تا در هر ساعت از شبانه روز با تماس به شماره ۴۲۱۳۲-۰۲۱ مشکل یا درخواست خودشان را با کارشناسان این شرکت در میان گذاشته و پاسخ خود را دریافت کنند.
همزمان با اعلام برنامه جهانی سامسونگ برای شبانه روزی کردن خدمات پشتیبانی گوشیها، این شرکت اعلام کرد: «ما معتقدیم نوآوری حاصل بررسی و برآورده کردن نیازها و درخواستهای کاربرانمان است. بسیار خوشحالیم که در مرکز تماس تلفن همراه سامسونگ، آماده پاسخگویی ۲۴ ساعته در تمامی روزهای هفته هستیم. با اجرای این برنامه از طریق ارتباط مداوم با کاربرانمان و بهرهگیری از نظرات آنها، امکان ارائه باکیفیتترین خدمات پس از فروش را فراهم نمودهایم.»
به این ترتیب کاربران سامسونگ در هر زمانی از شبانهروز میتوانند با تماس صوتی یا چت آنلاین به کارشناسان متصل شوند و در صورت نیاز، کارشناسان از طریق اتصال راه دور (Remote Management) به صورت آنی مشکلات کاربران را رفع کنند. یکی از خدمات دیجیتالی که مرکز تماس موبایل سامسونگ در ایران ارائه میدهد، خدمات از راه دور با استفاده از اپلیکیشن راهنمای هوشمند یا همان Smart Tutor است که با بهرهگیری از این سرویس کارشناسان مرکز تماس موبایل از طریق اینترنت به گوشی کاربران متصل میشوند و مانند زمانی که گوشی را در دست دارند، مشکلات نرمافزاری دستگاه را تشخیص داده و برطرف میکنند.
در واقع با استفاده از برنامه Smart Tutor، کاربر بدون نیاز به حضور در مراکز خدمات، به صورت اینترنتی با کارشناس فنی ارتباط برقرار کرده و با اجازه و تایید مشتری، کارشناس مربوطه را به گوشی و تبلت وصل کرده و ایراد نرمافزاری دستگاه را رفع میکند. کاربران ساکسونگ برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه استفاده از خدمات پس از فروش سامسونگ میتوانند با شماره تلفن ۴۲۱۳۲-۰۲۱ تماس گرفته و یا به سایت سامسونگ مراجعه کنند.