قالب های فارسی وردپرس 22

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 22

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

تاثیر ویدئو بر سئو

تاثیر هستی ویدئو بر سئو سایت چگونه است؟

در این نوشتار به بررسی هستی ویدئو بر سئو سایت خواهیم پرداخت و جزئیاتی درباره هستی آن و تاثیرش بر سئو و بهینه سازی سایت خواهیم پرداخت.


تاثیر وجود ویدئو بر سئو سایت

همه ما می دانیم اولین محتوایی که در گویه اینترنت باره استفاده پیمان گرفت محتوای متنی بود. محتوای متنی علی رغم اینکه تقسیم اصلی اطلاعات را در دارد اما این اطلاعات ناقص بود. پس؛ پس از محتوا تصاویر وارد پیرامون وب شدند. درباره تاثیر وجود تصویر بر سئو سایت در مقالات قبلی توضیحاتی جامع دیتا شده است و شما میتوانید به مطالعه آن بپردازید. اما پس از ترقی تند اینترنت نیازی فراتر از تصاویر دیده شد. کاربران برای فهم بهتر مطالب سایتها دربایستن به توضیحاتی ریزبین تر داشتند. نیازی که با استفاده از ویدئو برطرف گردید. ویدئو یکی از مهمترین مواردی است که می تواند هر نوشتار ای را کامل کند و رسایی آن نوشته را به بالاترین سطح افزایش دهد. به همین علت موتورهای جستجو و به خصوص موتور جستجوی گوگل اهمیتی ویژه به آن می دهند. در آموزش سئو وردپرس رایگان  پس تاثیر ویدئو بر سئو سایت را نمی تاب انکار کرد. اگر از دسته کاربرانی هستید که می خواهید سئو و بهینه سازی سایت خود را بصورت تمام و کمال و بدون نقص سپریدن دهید به شما رهنمود می نماییم حتما از ویدئو در سایت خود بهره‌گیری نمایید و بعد از بهره‌گیری حتما متوجه تاثیرآن بر سئو خواهید شد.


بهترین حالتی که میتوان از ویدئو در سایت بهره‌گیری نمایش داد حالتی است که کاربر وب سایت شما بتواند بصورت آنلاین اقدام به توزیع ویدئو نماید. شما می توانید از طرق گوناگون اقدام به بارگزاری ویدئو در سایت خویش شوید که تشخیص بهترین گونه با توجه به طراحی سایت و سئوکار به عهده آنهاست.

حالا می‌توانید جلوی اضافه شدن‌ خود به گروه‌های واتس اپ را بگیرید

واتس اپ در مقایسه با بسیاری از پیام‌رسان‌ها، با محدودیت‌های عجیبی دست و پنجه نرم می‌کند و در عین حال به ارائه آپدیت‌های دیرهنگام هم شهرت دارد. در همین راستا، تیم سازنده این اپلیکیشن قابلیتی ارائه کرده که می‌تواند کنترل بیشتری روی حریم خصوصی را برایتان به ارمغان آورد.

به لطف این ویژگی جدید، درست مثل تلگرام می‌توانید تعیین کنید که چه افرادی قادر به اضافه کردن شما به چت‌های گروهی هستند. برای دسترسی به این قابلیت کافیست مسیر Settings > Account > Privacy > Groups را در تنظیمات اپلیکیشن دنبال کنید.

اینجا سه گزینه «همه»، «مخاطبین» و «هیچ کس» را مشاهده خواهید کرد. با انتخاب «همه» هیچ محدودیتی برای اضافه شدن‌تان به ‌چت‌های گروهی نخواهید گذاشت. اما با انتخاب «مخاطبین» می‌توانید ترتیبی اتخاذ دهید که فقط افرادی که شماره تلفن‌تان را دارند بتوانند شما را به گروه‌های مختلف اضافه کنند.

واتس اپ

انتخاب گزینه «هیچ کس» هم تضمین می‌کند که دیگر به طور ناخواسته عضو چت‌های گروهی نمی‌شوید. با این وجود، کسانی که قادر به اضافه کردن‌ شما به گروه‌ها نیستند همچنان می‌توانند با ارسال دعوت‌نامه شما را وارد گروه‌های خود کنند. اما باید بدانید که دعوت‌نامه‌های واتس‌اپ، فقط ۷۲ ساعت انقضاء دارند و اگر طی این زمان به درخواست دعوت پاسخی ندهید از بین خواهند رفت.

انتشار قابلیت جدید واتس اپ از همین حالا برای کاربران این اپلیکیشن آغاز شده و طی هفته‌های آینده، کلیه افراد می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. آخرین نسخه این پیام‌رسان را می‌توانید همین حالا از اپ استور و گوگل پلی دانلود کنید.

منتخب تد: چگونه می‌توانیم بر محدودیت‌ کوچک شدن چیپ‌ها غلبه کنیم؟

زمانی بود که کامپیوترها فضایی به اندازه یک اتاق را اشغال می کردند اما حالا در جیب شما جا می شوند؛ روی مچ دستتان هستند یا حتی به بدنتان پیوند زده می شوند. دلیل این موضوع کوچک تر شدن ترانزیستورها بوده است. اما این کوچک شدن در جایی متوقف می شود. آیا در نهایت باید به دنبال روش های جایگزین برای تولید ترانزیستورهای جدید باشیم؟

ترانزیستورها سوییچ های کوچکی در قلب کامپیوترها هستند که در طول دهه ها کوچک تر شده اند. این قطعات توان پردازشی بالا در کنار مقدار زیادی فضای حافظه و انقلاب دیجیتالی را برای ما به همراه داشته اند. اما خبر بد اینکه تا رسیدن به مانعی دیجیتال فاصله چندانی نداریم.

دلیل، این است که میزان کوچک سازی ترانزیستورها به مرور کندتر می شود. از سوی دیگر نوآوری های ما انسان ها در زمینه نرم افزارها به لطف هوش مصنوعی و کلان داده ها، بدون وقفه ادامه دارد و هیچگاه متوقف نمی شود. ممکن است در نهایت آینده ای پیش روی ما باشد که به دلیل محدودیت های سخت افزاری، در توسعه نرم افزارهای جدیدتر هم با مشکل مواجه شویم.

خود نصبی

مشابه این مورد را احتمالاً بارها تجربه کرده اید؛ تبلت یا گوشی هوشمندی که چند سال پیش خریده بودید و به خوبی کار می کرد، حال با نرم افزارهای به روز شده که با قابلیت های جدید همراه شده و پیشرفت کرده اند، دیگر آن کارایی سابق را ندارد. به عبارتی سخت افزار دستگاه برای نرم افزارهای فعلی، قدیمی به حساب می آید.

مشکل از آنجا ناشی می شود که مهندسان نرم افزار به تدریج و با اشتها تمامی ظرفیت های سخت افزارها را بلعیده اند؛ البته شاید نتوان اسم این موضوع را «مشکل» گذاشت. صنعت نیمه هادی هم به خوبی از این موضوع آگاه است و روی راه حل های خلاقانه متعددی کار می کند. از جمله این موارد می توان به پردازش کوانتومی یا توسعه پردازنده هایی با معماری متفاوت اشاره کرد؛ راهکارهایی که زمان زیادی برای توسعه نیاز دارند. آیا راهکار سریعتر و البته ارزان تری برای این موضوع وجود دارد؟

«Karl Skjonnemand» که روی مواد نوآورانه برای کاربردهای نیمه هادی ها کار می کند از فرایند جدیدی برای توسعه ترانزیستورهای می گوید. به گفته این محقق می توان از مهندسی شیمی استفاده کرد تا ویژگی های نانوی مورد نیاز برای ترانزیستورهای آینده را ایجاد کنیم.

فرایند خود نصبی که به آن اشاره می کند روشی کاملاً متفاوت و بسیار اقتصادی را ارائه می دهد که ایده آن از مهندسی مولکولی و تقلید از طبیعت آمده است. این روش که اکنون در دست توسعه است با چالش هایی نیز همراه شده. با ویدیوی تد همراه باشید تا با این روش که به نظر می رسد در سال های آتی عرضه می شود بیشتر آشنا شوید.

می توانید زیر نویس فارسی ویدیو را با کلیک روی گزینه subtitles و انتخاب گزینه Persian فعال کنید.

کلاه‌برداری چند صد هزار دلاری با تحویل آیفون‌های تقلبی به اپل

دو دانشجوی مهندسی چینی در اورگن ایالات متحده با چندین هزار آیفون تقلبی نزدیک به یک میلیون دلار از اپل کلاه برداری کرده اند.

به گفته مقامات این دو دانشجو که اکنون در دادگاه فدرال با اتهام کیفری روبرو شده اند از سیاست های بازگشت کالای اپل سوء استفاده کرده اند. ماجرا از این قرار بوده که این دو نفر متهم شده اند که در اوایل سال 2017 هزاران آیفون تقلبی را از چین به ایالات متحده قاچاق کرده اند. سپس این دستگاه ها را به اپل فرستاده اند و درخواست تعمیر یا جایگزینی آنها به علت روشن نشدن را داشته اند.

در بسیاری از این موارد اپل اقدام به تعویض گوشی های مشکل دار با نمونه های اصلی کرده و همین موضوع برای این شرکت هزینه ای در حدود 895 هزار و 800 دلار در بر داشته است. گفته شده «یانگ یانگ ژو» که از دانشگاه ایالتی اورگن فارغ التحصیل شده مسئول انتقال این محصولات تقلبی به ایالات متحده و ارسال آیفون های اصلی به چین بوده است. «کوآن جیانگ»، همدست او که در دانشگاه انجمن لین بنتون تحصیل کرده درخواست تعویض آیفون های خراب را به صورت آنلاین یا با مراجعه حضوری به فروشگاه ها ارائه کرده است.

آیفون تقلبی

پس از اینکه آیفون های اصلی تعویض شده به چین فرستاده می شدند، به فروش می رسیدند و شریکی که با حساب مادر جیانگ در ارتباط بود مبالغ به دست آمده را به حسابی که جیانگ در ایالات متحده به آن دسترسی داشت واریز می کرد.

در شکایت مطرح شده، دلیل این که روش دو کلاه بردار جواب داده تشریح شده است. کارمندان فروشگاه های اپل نمی توانند اصالت گوشی هایی که روشن نمی شوند را تأیید کنند و به همین دلیل هزاران گوشی تقلبی را از کلاه برداران تحویل گرفته اند. جیانگ 3069 درخواست گارانتی را ارائه داده و اپل هم پیش از اینکه متوجه مورد مشکوکی شود، 1493 مورد از این گوشی ها را تعویض کرده است.

در تابستان سال 2017 اپل نامه ای به آدرس ثبت شده ژو ارسال کرد و از جیانگ (که آدرس ژو را ثبت کرده بود) درخواست کرد به فعالیت های غیر قانونی خود پایان داده و مجدداً آن را از سر نگیرد. علاوه بر این اپل به جیانگ گفته بود که از وارد کردن آیفون های تقلبی اطلاع دارد. با این حال جیانگ به این نامه پاسخی نداد.

آیفون تقلبی

تصویر تزئینی است

جیانگ و ژو ادعا کرده اند که از تقلبی بودن آیفون ها اطلاعی نداشتند. اکنون هر دو نفر از بازداشت آزاد شده اند اما جیانگ که در سال گذشته میلادی هم متهم شده بود با GPS تحت کنترل است.

این اولین باری نیست که افرادی تلاش می کنند به نوعی از شرکت های بزرگ دنیای تکنولوژی سوء استفاده کنند. سال گذشته میلادی یک فرد تبعه چین که در نیوجرسی ایالات متحده زندگی می کرد به جرم فروش آیفون ها و آیپدهای تقلبی متهم شناخته شد. این فرد سودی 1.1 میلیون دلاری از فروش های غیر قانونی خود به جیب زده بود.

جیمیل در گذر زمان؛ نگاهی به سیر تحولات سرویس ایمیل گوگل طی ۱۵ سال گذشته

اول آوریل، روزیست که بسیاری از شرکت‌های فناوری آن را به گفتن دروغ‌های شاخدار و خنده‌دار اختصاص می‌دهند. با این وجود پانزده سال پیش و درست در چنین روزی، گوگل تصمیم گرفت رویه دیگری را در پیش گرفته و یکی از مهم‌ترین سرویس‌های تاریخ خود را راه‌اندازی کند: جیمیل.

جیمیل کار خود را رسما از اول آوریل سال ۲۰۰۴ آغاز کرد

سرویس ایمیل اختصاصی گوگل، کار خود را رسما از اول آوریل سال ۲۰۰۴ آغاز کرد و توانست انقلابی را در نامه‌رسانی تحت وب به وجود آورد. حالا که مشغول خواندن این مقاله هستید، جیمیل به جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شده که انجام بسیاری از کارها بدون وجود آن غیرممکن به نظر می‌رسد.

شروع کار جیمیل، با ارسال دعوت‌نامه بود. در روزهای ابتدایی، فقط کسانی که دعوت‌نامه گوگل را دریافت کرده‌ بودند می‌توانستند به محیط جیمیل قدم بگذارند. کسانی که این دعوتنامه را در اختیار نداشتند نیز یا باید منتظر رسیدن آن می‌ماندند یا آن را به قیمتی گزاف از آگهی‌هایی که در فروشگاه eBay قرار داده می‌شد خریداری می‌کردند. این رویه تا سال ۲۰۰۷ ادامه پیدا کرد.

جیمیل

جیمیل در سال ۲۰۰۴

در آن زمان، غول‌هایی همچون یاهو میل و هات‌ میل بر بازار سرویس‌های ایمیل تحت وب حکمرانی می‌کردند. اما گوگل سرویس جیمیل را با یک برگ برنده بزرگ وارد گود رقابت کرد: یک گیگابایت فضای رایگان ذخیره‌سازی.

شاید امروز به این مسئله بخندید، ولی پانزده سال پیش دسترسی به یک گیگابایت فضای رایگان برای ذخیره‌سازی فایل‌ها و اسناد چیزی بود که هر کس را برای امتحان جیمیل وسوسه می‌کرد؛ موضوعی که حالا با افزایش فضای ذخیره‌سازی به پانزده گیگابایت نیز همچنان یکی از نقاط قوت سرویس ایمیل گوگل به حساب می‌آید.

اما فقط فضای ذخیره‌سازی نبود که مردم را به جیمیل علاقه‌مند کرد. سرویس ایمیل گوگل ویژگی‌های وسوسه‌برانگیز دیگری هم ارائه می‌کرد: تبادل ایمیل در محیطی مشابه پیام‌رسان‌ها، جستجوی درونی قدرتمند و امکان ارسال فایل‌های پیوست تا سقف ۲۵ مگابایت از جمله آن‌ها بودند. ضمنا به لطف یک تکنیک جاوا اسکریپت به نام آژاکس، جیمیل می‌توانست به طور خودکار رفرش هم بشود.

جیمیل با یک برگ برنده بزرگ وارد گود رقابت شد: 1 گیگابایت فضای رایگان ذخیره‌سازی

این عوامل در کنار مزایای دیگر، همگی دست به دست هم دادند تا کاربران کم کم از اپلیکیشن‌های دسکتاپ فاصله گرفته و به سوی سرویس‌های صرفا تحت وب رو بیاورند. به غیر از این، جیمیل یکی از مهم‌ترین سرویس‌هایی بود که اهمیت و کاربردهای «فضای ابری» را به عامه مردم شناساند؛ این که کاربران بدانند نیازی نیست همیشه به کامپیوترهای کند و هارد دیسک‌های محدود آن‌ها وابسته بوده و فضای آنلاین می‌تواند مکانی امن و مطمئن برای نگهداری از مهم‌ترین اطلاعات آن‌ها باشد.

طی سال‌هایی که می‌گذشت، جیمیل قابلیت‌های بیشتری اضافه کرد تا به جنبه‌های دیگر زندگی روزمره کاربرانش هم رسیدگی کند. سرویس پیام‌رسانی GChat که در سال ۲۰۰۵ راه‌اندازی شد، یکی از آن‌ها بود که بعدها با تغییر و تحولاتی که در آن به وجود آمد با نام Hangouts به حیات خود ادامه داد. جیمیل همچنین با سایر سرویس‌های گوگل هم تعامل برقرار کرد.

جیمیل

جیمیل در سال ۲۰۱۹

به عنوان مثال، در تعامل با Google Tasks می‌توانستید به فهرست‌های کاری‌تان دسترسی پیدا کنید، قرارهای ملاقات خود در ایمیل را با امکانات Google Calendar تنظیم کنید و فایل‌های حجیم خود در ایمیل‌ها را با سرویس گوگل درایو به دیگران بفرستید. از راه رسیدن GSuite در سال ۲۰۰۶ هم سبب شد که خدمات جیمیل صرفا به کاربران معمولی محدود نباشد، و کسب و کارها بتوانند به خدمات سازمانی ویژه‌ای در سرویس ایمیل گوگل دسترسی پیدا کنند.

البته تمام این صحبت‌ها دلیل بر برتری مطلق جیمیل نیستند. این سرویس مثل تمام سرویس‌های اینترنتی دیگر، مشکلات و حواشی خاص خودش را دارد. به عنوان مثال، جیمیل می‌تواند از اطلاعات رد و بدل شده شما در ایمیل‌ها برای اهداف بازاریابی و نمایش تبلیغات استفاده کند، موضوعی که گوگل تا سال ۲۰۱۷ مستقیما به آن اعتراف نکرد. همچنین تعامل با دو سرویس Google Buzz و گوگل پلاس، دو شبکه اجتماعی شکست خورده گوگل هم از دیگر مسائلی بودند که گاهی از خط قرمزهای حریم شخصی افراد عبور می‌کردند.

جیمیل مثل تمام سرویس‌های اینترنتی دیگر، مشکلات و حواشی خاص خودش را دارد

Google Buzz یک شبکه‌ اجتماعی درون‌برنامه‌ای در جیمیل محسوب می‌شد که اطلاعات تماس مردم را بدون آگاهی آن‌ها با دیگران به اشتراک می‌گذاشت. همچنین در سال ۲۰۱۱ مشخص شد که با ساخت یک حساب کاربری در جیمیل، به طور خودکار در شبکه اجتماعی گوگل پلاس هم عضو می‌شدید حتی اگر تمایلی به این کار نداشتید.

اما با تمام این مشکلات و مسائل، جیمیل هنوز هم روی سکوی نخست سرویس‌های ایمیل ایستاده است. شاید یکی از دلایل تداوم این موفقیت را بتوان به تکامل پیوسته و بی‌وقفه این سرویس ایمیل نسبت داد که طی این سال‌ها با افزایش فضای ذخیره‌سازی، ارائه قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و گسترش پشتیبانی به آی او اس و اندروید همیشه در جلب رضایت کاربران موفق بوده است.

جیمیل

سرویس اینباکس

اما از میان برهه‌های مهم و حساس تاریخ پانزده ساله جیمیل، تولد سرویس اینباکس از اهمیت خاصی برخوردار است. اینباکس اپلیکیشن مستقلی برای ارسال ایمیل بود که ایده‌های هوشمندانه‌ای که در جیمیل جا مانده بودند را به کاربران ارائه می‌کرد. به عنوان مثال، امکان زمان‌بندی ارسال ایمیل را فراهم می‌کرد یا ایمیل‌های مرتبط به هم را به طور هوشمندانه در یک دسته واحد قرار می‌داد.

تمام این امکانات سبب می‌شدند که کاربر، مدیریت بهتری روی صندوق ایمیل‌های دریافتی خود داشته باشد و همین به یکی از عوامل استقبال خوب افراد از سرویس اینباکس تبدیل شد. اما اوضاع در ادامه به گونه‌ای پیش رفت که دیگر نیازی به سرویس اینباکس احساس نمی‌شد، چرا که گوگل طبق نقشه قبلی، بسیاری از قابلیت‌های مفید و امتحان‌ پس‌داده اینباکس را به جیمیل وارد کرد.

گوگل طبق نقشه قبلی، بسیاری از قابلیت‌های مفید و امتحان‌ پس‌داده اینباکس را به جیمیل وارد کرد

این چنین شد که سرویس اینباکس به عنوان محیطی برای آزمایش قابلیت‌های جیمیل، در سال ۲۰۱۸ به کار خود پایان داد تا در کنار سرویس‌های گوگل پلاس و ریدر به تاریخ بپیوندد. در حال حاضر، کاربران زیادی وجود دارند که محیط مینیمال و امکانات ویژه اینباکس را به جیمیل فعلی ترجیح می‌دادند. اما حالا که اینباکس به پایان کار خود رسیده می‌خواهند چه کنند؟ جیمیل را کنار بگذارند؟

بله، شما برای انتخاب سرویس ایمیل مورد علاقه‌تان کاملا آزاد هستید، خصوصا حالا که نسبت به پانزده سال پیش انتخاب‌های بیشتری برای تبادل ایمیل در اختیار دارید. اما یک حقیقت را نمی‌توان کتمان کرد: همانطور که گوگل پرطرفدارترین موتور جستجوی دنیاست، جیمیل هم در آینده همچنان بر تخت پادشاهی سرویس‌های ایمیل تکیه خواهد زد، فارغ از آن که چه موانعی پیش رویش ظاهر شوند.