قالب های فارسی وردپرس 22

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 22

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

دیپ فیک؛ آخرین ضربه مهلک در جنگ میان حقیقت و دروغ

«تا با چشم خودت ندیدی باور نکن». این گفته ی قدیمی بنیان اصلی تمام قضاوت های ما را شکل می دهد، حداقل تا زمانی که فکر  کنیم بشر قدرت زیر سوال بردن توانایی دیداری ما را به دست نیاورده است. حالا اگر بدانیم که تکنولوژی می تواند ما را فریب داده و با ترفندی حقیقت را پیش چشمانمان وارونه جلوه دهد، آیا باز هم معیار «دیدن» را در قضاوتمان لحاظ خواهیم کرد؟ مهم تر از آن، سوال اصلی این است که اصلا آیا تکنولوژی به چنین قابلیتی رسیده و چنین کاری چطور ممکن است؟

در این مطلب در مورد روشی صحبت می کنیم که با استفاده از آن می شود ویدیوهایی جعلی درست کرد و یا صحبت های افراد را در آن ها به دلخواه تغییر داد. این تکنولوژی «دیپ فیک» نام گرفته و می تواند کابوسی را که از یک روش جعل و دستکاری ویدیو داریم تا حد زیادی به واقعیت نزدیک کند.

دیپ فیک چیست؟

دیپ فیک از دو عبارت «دیپ لرنینگ» و «فیک» تشکیل شده است. در این تکنولوژی یک هوش مصنوعی نرم افزاری با کمک الگوریتم های ترکیبی پردازش صدا و تصویر، ویدیویی را تولید می کند. هوش مصنوعی می تواند صورت یک سوژه (فرد اصلی) را روی چهره سوژه ای دیگر ( فرد هدف) کپی کند. در حالت پیشرفته تر، این تکنولوژی می تواند یک مدل جدید بر اساس حرکات صورت شخص اصلی درست کرده و آن را روی شخص هدف قرار دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.